سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام عظیمی وند مشاور حوزه علمیه همدان

حوزه. استاد حوزه علمیه همدان با اشاره به اهمیت مسأله مشاوره در آغاز راه طلبگی، گفت: طلاب جدید الورود باید نسبت به سؤالات موجود در ذهن خود با مشاوران مدارس علمیه رابطه داشته و به پاسخ سوالات خود برسند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در همدان، حجت الاسلام مجید عظیمی وند، مشاور مدیر حوزه علمیه همدان شب گذشته در جمع طلاب جدید الورود مدرسه علمیه زنگنه گفت: یکی از فعالیت های شیطان آن است که انسان را غافل از خود کرده و در مرحله بعد او را وادار به گناه می کند.

وی ابراز داشت: عده ای از خود و وظیفه ای که بر دوش آنهاست، غافل شده و به کارهای بیهوده ای همچون تمسخر و آزار دیگران که حق الناس است و یا بد اخلاقی و بد دهنی است، می پردازند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: شیطان با زیبایی و جلوه دادن کارهای بد به خوب، انسان ها را گمراه کرده و پس از تفکر است که آن شخص متوجه عمل زشت خود خواهد شد.

مشاور مدیر حوزه علمیه همدان با اشاره به آثار گناه در زندگی انسان ها خاطرنشان کرد: زمانی که انسان نسبت به انجام گناه عادت کرد و قبح و بدی این مساله نزد او شکسته شد، دلش سیاه شده و از راه حق دور می شود.

وی در ادامه افزود: من به شما توصیه می کنم که نسبت به افعال و اعمالتان در اول طلبگی و آغاز این راه مراقب باشید؛ ما باید بدانیم که کجا هستیم و برای چه آمده ایم؛ زمانی که به این سوالات پاسخ دادیم در زندگی به نتیجه ای مطلوب خواهیم رسید.

حجت الاسلام عظیمی وند با اشاره به اهمیت جایگاه طلبه در جامعه اظهار داشت: وظیفه اصلی طلاب در جامعه آگاهی بخشی در میان اقشار مختلف جامعه است، و برای این راه باید اول خودمان به درستی آگاه باشیم.

وی در ادامه با اشاره به اهمیت مسأله مشاوره در آغاز راه طلبگی بیان داشت: طلاب جدید الورود باید نسبت به سؤالات موجود در ذهن خود با مشاوران مدارس علمیه رابطه داشته و به پاسخ سوالات خود برسند.

استاد حوزه علمیه همدان بیان داشت: مدیریت تحصیلی، راه کار های تقویت انگیزه و اراده، موانع تحصیل در حوزه، مدیریت زمان، مهارت مطالعه، تمرکز حواس و تقویت حافظه از مسائل مهمی است که یک طلبه باید در حوزه به آن ها آگاه شود.

وی در پایان گفت: طلاب جوان زمانی که در خود ضعف انگیزه، ضعف در یادگیری و همچنین موانع دیگری را مشاهده کردند بهتر است که با هماهنگی مسئولان مدرسه به مشاوران مرکز مدیریت استان مراجعه کنند تا با کمک آنان بتوانند جلوی موانع بایستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha