جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مردم ونکوور راهپیمایی ضداسلام‌هراسی برگزار می‌کنند

حوزه/ انتظار می‌رود بیش از ۷۰۰ تن از ساکنان شهر ونکوور کانادا به منظور اعلام همبستگی با مسلمانان و مبارزه با نژادپرستی، به دعوت گروه «قیام در برابر نژادپرستی در ونکوور» روز شنبه هفته آینده به خیابان‌ها بیایند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از straight، راهپیمایی ضداسلام‌هراسی قرار است شنبه هفته آینده، 19 آگوست 2017 در اعتراض به یک گردهمایی نژادپرستانه و ضدپناهندگی در شهر ونکوور کانادا برگزار شود.

انتظار می‌رود بیش از 700 تن از مردم ونکوور برای ابراز همبستگی با مسلمانان و مبارزه با نژادپرستی در این تظاهرات شرکت کنند. این راهپیمایی زمانی شکل گرفت که یک گروه اسلام‌ستیز و نژادپرست در فیس بوک اعلام برگزاری تظاهرات کرده بود.

گروه «قیام در برابر نژادپرستی در ونکوور» از شرکت‌کنندگان در تظاهرات خواسته یک ساعت پیش از آغاز زمان راهپیمایی نژادپرستان افراطی در سالن شهرداری این شهر حضور داشته باشند و این گردهمایی قرار است یک «تظاهرات مقابله مسالمت آمیز» باشد. 

* صدای ما از نژادپرست ها بلندتر است

ایزابل روکودنر، یکی از برگزارکنندگان راهپیمایی ضداسلام‌هراسی در این باره به خبرنگاران گفت: ما از دور مراقب فعالیت‌های چندین گروه نژادپرست برتری سفید افراط‌گرا در  کانادا بوده‌ایم و به این نتیجه رسیدیم که اگر قرار باشد آن‌ها همانند آمریکا، اینجا در کانادا راهپیمایی نژادپرستی راه بیاندازند بهتراست که ما نیز یک تظاهرات در مخالفت با آن‌ها برگزار کنیم تا ببینند که صدای ما از آن‌ها بلندتر است.

وی افزود: پیام اصلی امروز ما این است: سخنرانی‌های نفرت محور به جرایم نفرت محور منتهی می‌شوند. بنابراین در کنار محکوم کردن نفرت و تعصب، می‌خواهیم هم‌زیستی و انسجام را نیز تبلیغ کنیم. اگر ما بیکار بنشینیم و به این نفرت اجازه رشد و توسعه بدهیم، دیر یا زود این اتفاق خواهد افتاد. ما باید قبل از اینکه کار از کار بگذرد، با قدرت در مقابل آن قیام کنیم.

به گفته روکودنر، برگزارکنندگان پلاکاردهایی با عناوین مختلفی چون «مقابله با برتری نژاد سفید و نژادپرستی در جامعه ما» و «جلوگیری از فراگیری نژادپرستی» در دست خواهند داشت. گروهی از دانشگاهیان، فعالان مدنی و مددکاران اجتماعی نیز در محل حضور داشته و در ایجاد پلاکاردهای مختلف معترضان را یاری خواهند داد.

گفتنی است این گروه اسلام ستیز نژادپرست در ماه ژوئن نیز راهپیمایی نژادپرستانه برگزار کرده بود که با حضور بیش از یک صد تن از راهپیمایان مخالف نژادپرستی روبرو شده و ناکام ماند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha