پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
نخستین کانال تلویزیونی اسلامی در کنیا راه اندازی شد

حوزه/ مسجد جامع نایروبی، نخستین کانال تلویزیونی اسلامی در کشور کنیا را با نام کانال افق، به هدف ترویج فرهنگ اسلامی و مقابله با سوءبرداشت‌های ضداسلامی و مسلمانان راه اندازی کرد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از the-star، مسجد جامع نایروبی پایتخت کنیا، نخستین کانال تلویزیونی اسلامی این کشور آفریقایی را راه اندازی کرد.

مسجد جامع در نایروبی نخستین کانال تلویزیونی با برنامه‌های کاملا اسلامی را در کنیا راه اندازی کرد. کانال تلویزیونی افق که بر روی سیستم‌ عامل‌های دیجیتال پخش خواهد شد، در مراسمی باشکوه رسما توسط شیخ عثمان ورفا، رئیس کمیته مجلس راه اندازی شد. این کانال که شعار آن «چراغی برای ملت» اعلام شده قرار است محتوای مذهبی و کلی داشته باشد و بر روی ایستگاه تلویزوینی کنیایی بمبا و دیگر ایستگاه‌های تلویزیونی پخش گردد.

ورفا درباره کانال تلویزیونی اسلامی گفت: هدف راه اندازی این کانال، مقابله با سوءبرداشت‌ها درباره اسلام و مسلمانان، تقویت گفتگوی سازنده، تحمل و مدارا، همچنین ایجاد همکاری در میان تمامی مردم در کنیا است.

* فعالیت دو کانال تلویزیونی مسیحیت

کانال افق سومین کانال تلویزیونی مذهبی در کشور کنیا محسوب می‌شود. پیش از این دو کانال تلویزیونی خانواده و جی.بی.اس، به روی آنتن رفته بودند که هر دو کانال دین مسیحیت را تبلیغ می‌کردند.

پروفسور عبدالطیف عیسایی، رئیس هیات نظارت بر کانال اسلامی گفت: ما تلاش خواهیم کرد روایات مثبت و مفید درباره اسلام، مسلمانان و مردم کنیا پخش کنیم، برنامه‌های آموزشی برای بینندگان شبکه نیز فراهم می‌کنیم و تماشاگران را به شیوه‌های مختلف سرگرم خواهیم کرد که با اصول اخلاقی و اسلامی در تضاد نباشد.

کنیا کشوری در شرق آفریقا است. جمعیت این کشور بر پایه آخرین سرشماری رسمی که در سال ۱۹۹۷ انجام شده یازده میلیون و پانصد هزار می‌باشد. 73% مردم کنیا مسیحی، 19% آنیمیست و 6% مسلمان هستند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha