جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله قربانی

حوزه/ نباید طلاب را طوری عادت داد که مطالب و پایان نامه های خود را از اینترنت بردارند و اگر این موضوع اتفاق افتد، دیگر نمی تواند امثال مطهری ها و دیگر علمای بنام حوزه های علمیه را پرورش دهید.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» آیت الله قربانی امروز در همایش «روحانیت، صیانت و پیشگیری» که در بندانزلی برگزار شد، با انتقاد از نفوذ برخی از گروه ها به حوزه های علمیه به خصوص حوزه علمیه قم، گفت: متاسفانه برخی گروه ها به حوزه مقدس قم با نفوذ و ترویج مکتب های انحرافی عظیم ورود پیدا کرده اند و بر این اساس  وظیفه امروز روحانیت و حوزه های علمیه بسیار خطیر است.

نماینده ولی فقیه در گیلان خاطر نشان کرد: ما تنها نباید به فضای مجازی توجه کنیم؛ گرچه مهم است؛ اما به عنوان یک عقیده در حوزه ها، باید به طلاب به خوبی انتقال پیدا نماید؛ امروز در حوزه علمیه قم هشتاد هزار روحانی حضور دارند که همه این عزیزان همانند مراجع عظام تقلید، مدافع ارزش ها و دین هستند.

امام جمعه رشت بیان داشت: گاهی افرادی در مسند قدرت هستند که مایه دردسر نظام بوده و مشکلاتی را به وجود آورده اند.

آیت الله قربانی به وظایف خطیر قضات اشاره کرد و گفت: بنده مدتی قاضی بوده و از اوضاع اطلاع دارم؛ متأسفانه اشخاصی در این منصب دست به کارهایی می زنند که قابل دفاع نیست؛ اما هستند اشخاصی که تلاش شبانه روزی داشته و فعالیت های ارزشمندی انجام می دهند.

این استاد حوزه خاطرنشان ساخت: همه جا عوامل نفوذ وجود دارد؛ حتی در دادگاه ها و متاسفانه گاهی قضات علم قضاوت ندارند؛ در صورتی که یک قاضی باید مجتهد بوده و اطلاعات مهم و قدرت تحلیل داشته باشد.

وی از دادستان ویژه روحانیت استان های گیلان و قزوین تقدیر کرد و گفت: انصافاً حجت الاسلام و المسلمین زمانی در مدتی که در این مسند خطیر هستند، فعالیت های ارزشمند و ماندگاری برای کاهش پرونده های روحانیت در دادگاه ها انجام داده که جای قدردانی دارد.

آیت الله قربانی به نقش سربازان گمنام اشاره کرد و گفت: همه باید قدردان سربازان گمنام باشیم؛ چراکه اگر زحمات، تلاش ها و تیزبینی این عزیزان نبود نظام متلاشی شده بود.

وی با بیان این مطلب که روحانیت بر دو اصل دانش و معرفت مبتنی است، خاطرنشان ساخت:‌ روحانیون باید خود را بیش از همیشه خود را به این دو اصل تجهیز نمایند؛ چراکه عصمت انبیاء و اولیاء الهی محصول علم آنهاست؛ چراکه آنان مضرات گناه را آنگونه که هست، می دانند و عبادت و بندگی را آنگونه که همان عصمت آنهاست همیشه در عملشان هویداست.

آیت الله قربانی در پایان تصریح کرد: نباید طلاب را طوری عادت داد که مطالب و پایان نامه های خود را از اینترنت بردارند و اگر این موضوع اتفاق افتد دیگر نمی تواند امثال مطهری ها و دیگر علمای به نام حوزه های علمیه را پرورش دهید.

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha