جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی خوزستان

حوزه/ شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در انتقال فرهنگ انقلاب به نسل‌های آینده و با شکوه برگزار کردن مراسمات ملی و مذهبی نقش اساسی و پررنگ دارد.

حجت الاسلام محمدرضا بابازاده در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، اظهار داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی در انتقال فرهنگ انقلاب به نسل‌های آینده و با شکوه برگزار کردن مراسمات ملی و مذهبی نقش اساسی و پررنگ دارد.

وی به نقش محوری این نهاد در تبیین ارزش های انقلاب اسلامی اشاره کرد و افزود: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همه‌ نهادها و ارگان‌ها را به کار می‌گیرد و به نحوه احسن انجام کارها توسط نهادها وارگان‌های مختلف نظارت دارد؛ همچنین علاوه بر نظارت، عملکردهای ارگان‌ها را نیز مورد ارزیابی قرار می‌دهد.
وی بیان داشت: شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی همه‌ اهتمام و تلاش خود را انجام می‌دهد تا مراسمات مذهبی و ملی به نحوه مطلوب برگزار شود، خوشبختانه همانطور که شاهد هستیم مراسمات  ملی و مدهبی که با حضور حداکثری مردم اجرایی می شود هرسال پرشورتر از سال‌های قبل با مشارکت مردم وهمکاری ارگان‌های مختلف برگزار می‌شوند.
حجت الاسلام بابازاده با تأکید بر نقش اساسی این نهاد در انتقال فرهنگ انقلاب به نسل آینده تصریح کرد: وجود شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی برای مقابله با جنگ نرمی است که دشمنان جمهوری اسلامی درصدد ضربه زدن به ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی ایران هستند اما خادمان مردم درنهاد انقلابی هرگز دست از تلاش برنخواهند داشت همانطور که اگر ماهیت 13 آبان را به دقت مطالعه کنیم پی خواهیم برد که برای مقابله با استکبار جهانی بوده است یا مراسم عظیم 9دی که با هماهنگی شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی مردم در سطح کشور با حضور گسترده خود نشان دادند که همواره پشتیبان این انقلاب هستند و در این راه ثابت قدم خواهند بود. 
وی افزود: برنامه‌های مختلف علمی و پژوهشی در شورای هماهنگی تبلیغات انجام می‌شود تا دشمنی و توطئه های استکبارجهانی را به نسل آینده نشان دهیم و ترفند و حیله‌ دشمنان را برای جوانان روشن و آگاه سازی کنیم؛ چراکه همه باید همواره تلاش کنیم تا ارزش‌ها، اهداف و آرمان‌های انقلاب را به درستی به مردم و نسل جوان انتقال دهیم و این موضوع بزرگترین خدمتی است که می‌توان انجام داد.
وی به نحوه تشکیل این نهاد توسط امام خمینی(ره) در سال 59 اشاره کرد و افزود: برای ایجاد هماهنگی بین نهاد و دستگاه‌های ذیربط و همچنین حفظ انسجام منطقی بین آن‌ها حضرت امام (ره) با تدابیرحکیمانه خود در 12مرداد سال 59 دستور تشکیل نهاد شورای هماهنگی انقلاب را دادند که این شورا زیرنظر نماینده ولی فقیه وبا مشارکت نهادهای انقلابی ودستگاه‌های مختلفی شکل گرفت که همه‌ آنها عمدتا در حوزه‌های تبلیغی و ارتباطی، فرهنگی واطلاع رسانی فعالیت می‌کردند و به آنها مأموریت داده شد تا هر کدام به وظایف خود تحت نظارت شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی انجام دهند.
حجت الاسلام بابازاده افزود: زنده نگه داشتن و نکوداشت مناسبت‌های مختلف ملی و مذهبی به منظور تجدید میثاق با آرمان‌های انقلاب اسلامی است؛ همچنین اشاعه و تثبیت فرهنگ دینی و انقلابی بین اقشار مختلف جامعه به خصوص نسل جوان از وظایف اصلی این نهاد می‌باشد. 
وی خاطرنشان کرد: برگزاری مراسم عمومی در داخل و خارج از کشور به منظور اهمیت دادن به مناسبت‌های جهان اسلام و نشان دادن عظمت اسلام به جهانیان از دیگر وظایف این نهاد است که برای انجام این کار همکاری‌های لازم با وزارت امورخارجه و سازمان‌های ذیربط انجام می‌شود تا این مراسمات با شکوه هرچه بیشتر در داخل و خارج کشور اسلامی برگزار شود.
حجت الاسلام بابازاده اذعان داشت: تقویت و تحکیم ارزش‌هایی که ارکان نظام مقدس جمهوری اسلامی است و همچنین کمک به تحقق آرمان‌هایی که حضرت امام رضوان الله علیه داشته و مقام معظم رهبری دارند از اهداف شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی می باشد.
 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha