جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام و المسلمین اکبر صمدی یزدی

حوزه / استاد حوزه علمیه قم به جریان سلفی گرفتن برخی از نمایندگان مجلس اشاره و تصریح کرد: مجلسی که بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی فرمودند: مجلس عصاره فضیلت ملت است ، و باید عزت کشور و ملت را به جهانیان برساند برای سلفی گرفتن با یک فردی که مشکلات عدیده‌ای را برای کشور به وجود آورده بسیار ذلت‌بار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از یزد، حجت الاسلام و المسلمین اکبر صمدی یزدی صبح امروز در مراسم بزرگداشت شهید بی سر مدافع حرم محسن حججی که در مسجد روضه محمدیه برگزار شد با بیان اینکه در روایات بسیاری آمده است که نسبت به دشمن خود احترام بگذارید، گفت: ائمه اطهار(ع) در جنگ های خود نسبت به دشمنان احترام می گذاشتند، همانند حضرت علی(ع) که در آستانه شهادت قرار داشتند به فرزند ارشد خود گفتند که اگر من از این ضربت نجات پیدا کردم خودم نسبت به عفو با قصاص این ضارب اقدام می کنم اما اگر من از این بستر برنخواستم مبادا که او را آزار دهید، اگر خواستید عفو کنید و اگر نخواستید ، او یک ضربه به من زده است و شما نیز بیش از یک ضربه به او نزنید.

استاد حوزه علمیه قم با تأکید بر اینکه در اسلام دستورات بسیاری در خصوص خوش رفتاری با اسیر و دشمن اشاره شده است، افزود: حضرت محمد(ص)در جنگ های خود به یارانشان می فرمودند که نسبت به دشمن و اسیر خود خوش رفتار و خوش برخورد باشید و مبادا به آنها بی احترام کنید.

وی خاطر نشان کرد: امروزه مشاهده می کنید افرادی که از اسلام ناب محمدی فاصله گرفته و دور شدند مانند وهابی های خبیث بدون در نظر گرفتن احترامی برای اسیر خود، آن را زنده زنده سر می برند و از اسلام فقط کلماتی را بدون در نظر گرفتن محتوای آن با خود همراه کرده اند.

حجت الاسلام و المسلمین صمدی یزدی با اشاره به اینکه با وجود گروهک های تروریستی مانند داعش که از انسانیت رنگ و بویی نبرده اند باید چمشانمان را بازکرده و بصیرت بیشتری داشته باشیم، تصریح کرد: کسانی که در کشور بی توجه هستند و گاهی نسبت به سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و نسبت به نیروی قدس سپاه پاسداران ایراد وارد می کنند بدانند که اگر دشمنان نظام و انقلاب اسلامی قدرت پیدا کنند در هیچ کجای دنیا آرامش برپا نخواهد بود.

استاد حوزه علمیه قم اگر نیروهای جان برکف سپاه در سوریه و عراق شجاعانه در مقابل داعش های و تکفیری ها نمی ایستادند ، همانگونه که به مجلس همه کردند و قصد جنایت داشتند در جای جای کشور این مشکل را بوجود می آوردند.

وی به حمله موشکی سپاه پاسداران به مقر داعش اشاره کرد و گفت: زمانی که این اتفاق افتاد بسیاری از دشمنان به خود آمدند که ایران از تمام جهات مجهز است و به این آسودگی ها نمی توان با آن مقابله کرد.

حجت الاسلام و المسلمین صمدی یزدی با بیان اینکه افرادی مانند شهید محسن حججی افتخار کشور هستند، افزود: این قهرمانان که در هنگام دستگیری، استوار و محکم هستند آرامش را به کشور هدیه می‌دهند پس باید به این عزیزان و خانواده‌هایشان که چنین بزرگ مردانی را تربیت‌کرده‌اند و درراه اسلام و انقلاب فدا کردند افتخار کرد.

استاد حوزه علمیه قم به جریان سلفی گرفتن برخی از نمایندگان مجلس اشاره و تصریح کرد: مجلسی که بنیان‌گذار فقید جمهوری اسلامی فرمودند: مجلس عصاره فضیلت ملت است و باید عزت کشور و ملت را به جهانیان برساند برای سلفی گرفتن با یک فردی که مشکلات عدیده‌ای را برای کشور به وجود آورده بسیار ذلت‌بار است.

انتهای پیام/313/23

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha