شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
معاون فرهنگی

معاون فرهنگی دادگستری استان لرستان گفت: مبلغان و طلاب برای تبیین و ترویج فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه، به ویژه در بین مراجعه کنندگان به دادگستری، همت خود را به کار گیرند .

 به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خرم آباد، حجت الاسلام سبزواری امروز در جلسه توجیهی آمران به معروف و ناهیان از منکر که با همکاری حوزه علمیه خواهران و معاونت فرهنگی دادگستری استان لرستان با هدف ضرورت حضور خواهران و طلاب مبلغ در دادگاه های خانواده و مراجع قضایی استان برگزار شد، با بیان این که مبلغان نقش بارزی در احیای فریضه امر به معروف و نهی از منکر در جامعه دارند، بیان داشت: خواهران مبلغ با ارائه مشاوره های دینی در تبیین مبانی اخلاقی و اسلامی در بین مراجعان دادگستری به استحکام بنیان خانواده کمک می رسانند.

وی با اشاره به هجمه های فرهنگی دشمنان اسلام برای تضعیف بنیان خانواده خاطرنشان کرد: بی شک وجود مبلغان در اشاعه و گسترش باورهای دینی اعتقادی در بین خانواده ها به ویژه زنان نقشی پررنگ دارد.

معاون فرهنگی دادگستری استان لرستان یادآور شد: در طرح فرهنگی آمران به معروف و ناهیان از منکر طلاب و خواهران مبلغ با استقرار در دادگاه های خانواده و محاکم قضایی خانوادگی یاریگر و ارشاد کننده بانوان مراجعه کننده به دادگستری ها هستند که  از لحاظ پوشش حجاب اسلامی  ،عفت کلام و همچنین کنترل نیاز به مشاوره و هدایت دارند.

معاون فرهنگی حوزه علمیه خواهران استان لرستان نیز در این جلسه بیان داشت: امید می رود با اجرای این طرح دینی فرهنگی شاهد گسترش و تعمیق آموزه های دینی اخلاقی در بین خانواده ها باشیم .

سمیه عزیزی همچنین از فعالیت مبلغان و خواهران طلبه در سایر دستگاه های فرهنگی با هدف مشاوره های دینی برای حمایت از مراجعان خبر داد و گفت: بانوان طلبه در دستگاه های حمایتی از جمله کمیته امداد امام خمینی(ره)،بهزیستی و ... نیز به مددجویان در ارتقای دانش مهارت های رندگی مشاوره های لازم را ارائه می دهند.

در پایان این جلسه سرفصل های آموزش مشاوره، چگونگی انجام و شرایط رسالت امر به معروف و نهی از منکر به طلاب و مبلغان آموزش تبیین شد.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha