پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
طباطبایی نژاد

حوزه/ نماینده ولی فقیه در اصفهان گفت: آیت الله امینی از جمله کسانی بودند که مرجعیت امام راحل را تایید کردند و با این کار جان امام را به عنوان یک مرجع در برابر رژیم ظالم پهلوی نحات دادند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، آیت الله سید یوسف طباطبایی نژاد پیش از ظهر امروز در مراسم تجلیل و بزرگداشت آیت الله حاج شیخ امینی نجف آبادی با اشاره به حدیثی از پیامبر اکرم(ص) مَثل عُلما فِی الارض کَمثل نُجوم فِی سَماء ... اظهار کرد: برگزاری چنین جلسه تجلیل برای بزرگداشت مقام والای معلم اخلاق آیت الله امینی بسیار ما را خوشحال وخرسند کرد؛ گرچه شایسته و بایسته بود که مجلسی بزرگتر و به همراه تبیین آثار و تالیفات ایشان برگزار می شد  که ان شاء الله درآینده نزدیک انجام خواهد گرفت.

وی با بیان اینکه هدف از برگزاری چنین مراسمات و بزرگداشت ها این است  که ما ارزش علما و دانشمندان خود را بهتر و بیشتر بدانیم، گفت: بدانیم که اگر این بزرگان نبودند ما راه به جایی نمی بردیم و به ره مقصود نمی رسیدیم، این علما راهنمایان ما هستند.

آیت الله طباطبایی نژاد با اشاره به حدیث مذکور از رسول مکرم اسلام بیان کرد، ابراز داشت: مَثل عُلما بر روی زمین مثل ستارگان درآسمان ها است  و مردم با کمک این ستارگان راه خود را پیدا می کنند، همچنین پیامبر می فرماید، اگر این ستارگان خاموش می شدند و یا در پشت ابر قرار می گرفتند چه بسا حتی هدایت شدگان راه را دوباره گم می کردند، یعنی اینکه دائما این ستارگان باید باشند تا راه گم نشود.

مدیر حوزه علمیه اصفهان افزود: نکته ای که از این حدیث در می یابیم این است که زیر سایه علمای دینی بودن یک امر همیشگی و دائمی است؛ این جلسات برای پاسداشت این امر است و حضور جوانان در این چنین جلسات مهم بوده.

وی افزود: در بین همه نعمت هایی که خداوند به ما انسان ها ارزانی داشته است، برای هیچ نعمتی جز نعمت هدایت و راهنمایی  بر ما منت نگذاشته است.

عضو خبرگان رهبری تاکید کرد: نعمت هدایت نعمتی است که به وسیله پیامبران و امامان و عالمان دینی محقق می شود؛ جانفشانی بیش از 2500 شهید نجف آباد در دوران دفاع  مقدس نشان از راهنمایی ها و هدایت های عالمان دینی بزرگ نجف آباد است.

وی اذعان کرد: تربیت و پرورش شهیدانی چون شهید حجیی در نجف آباد ، دین مداری و  شهید پروری نجف آباد را به اثبات رسانیده است، لذا براین اساس بیان شده است  که «مداد علما افضل دما شهد»... چرا  که هدایت بسیار حائز اهمیت است.

آیت الله طباطبایی نژاد گفت: عالم دینی با هدایت خود شهید ساز است،  آیت االله امینی از زمانی که ما وارد حوزه علمیه شدیم، یعنی سال 1338 جزء فضلای بزرگ اصفهان بودند و یکی از الگوهای ما در درس خواندن طلبگی وحوزوی در کنار حضرات آیات مکارم شیرازی و فاضل لنکرانی  و .. محسوب می شدند.

وی خاطرنشان کرد: امثال آیت الله امینی  و رسیدن به جایگاه  آنان همواره آرزوی ما در زمان طلبگی بود، آیت الله امینی از کسانی بودند که مرجعیت امام راحل را تایید کردند و این امری ساده نیست؛ چراکه با تایید مرجعیت امام راحل، در حقیقت جان امام راحل را در برابر رژیم منحوس پهلوی حفظ شد؛ چون مراجع طبق قانون اساسی مصمون بودند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha