پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صفی خانی-معاون امور طلاب حوزه قزوین

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین گفت: طلبگی در امتداد رسالت انبیاء و معصومین (ع) است و افرادی که واردحوزه های علمیه می شوند، برای سربازی حضرت ولیعصر(عج) انتخاب شده اند و همین امر وظیفه آنها را در جامعه خطیرتر می کند.

حجت الاسلام علاالدین صفی خانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، با اشارهه به آغاز سال تحصیلی حوزه قزوین، گفت: طلاب جدید حوزه علمیه که علاقه مند به تحصیل در مکتب امام جعفر صادق (ع) هستند، بدانند که باید با تلاش خود بتوانند مبلغین خوبی برای جامعه باشند.

معاون امور طلاب حوزه علمیه قزوین ادامه داد:  طلبگی  در امتداد رسالت انبیاء و معصومین (ع)  است و افرادی که واردحوزه های علمیه  می شوند،  برای سربازی حضرت ولیعصر(عج)  انتخاب شده اند و همین امر وظیفه آنها را در جامعه خطیرتر می کند.

وی افزود: یک طلبه باید به جنبه‌های اخلاقی توجه داشته و علاوه بر آن نیز احکام را به خوبی فرا گیرد تا هم برای خود و هم دیگران به عنوان راهنما باشد؛ طلاب علوم دینی راه پیامبر گرامی را می‌روند و علمای دینی و مراجع دینی کارشان تهذیب، تزکیه و تعلیم احکام و عبادات اسلامی است، از این‌رو  در این دو جهت جدیت داشته باشند و بدانند که سرمایه عمر ارزشمند است و ساعتی را تلف نکنند.

 استاد حوزه علمیه قزوین اظهار کرد: علما و بزرگان دین با احیای امر اهل بیت(علیهم السلام)، معارف دین را به ما رساندند و این وظیفه را بر عهده طلاب علوم دینی قرار‌دادند تا با توکل به خداوند متعال و توسل به اهل بیت(ع)، ضمن حفظ این امانت بزرگ، آن را به نسل حاضر و نسل‌های بعد منتقل کند.

وی افزود: پرهیز از تنبلی و انجام امور بیهوده از مهمترین عوامل موفقیت طلاب در امر تهذیب و تحصیل در حوزه است؛ داشتن نظم و انضباط در کارها و انجام به موقع امورات درسی می تواند طلابی مهذب و کارآمد را برای جامعه تربیت نماید

انتهای پیام

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha