جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام حبیب الله غفوری

حوزه/ قائم مقام مدیر حوزه های علمیه کشور، حوزه را پشتوانه معرفتی و فکری نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: تبلور چنین حکومتی نتیجه زحمات علما به عنوان تربیت یافتگان حوزه های علمیه در طول تاریخ می باشد که با تلاش ها و استقامت و تحمل سختی های بسیار، اسلام ناب محمدی (ص) و دین مردم را حفظ کرده اند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری، قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها، ظهر امرروز در مراسم تودیع و معارفه مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه اظهار داشت: نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران بر پایه شریعت الهی بنیان نهاده شده است و وجود چنین حکومتی همواره  آرزوی انبیا و اولیای الهی بوده است که بحمدلله در زمان ما تداعی شده است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها ادامه داد: تبلور چنین حکومتی نتیجه زحمات علما به عنوان تربیت یافتگان حوزه های علمیه در طول تاریخ می باشد که با تلاش ها و استقامت و تحمل سختی های بسیار، اسلام ناب محمدی (ص) و دین مردم را حفظ کرده اند.

وی، حوزه های علمیه را پشتوانه معرفتی و فکری نظام اسلامی خواند و تصریح کرد: پس از گذشت قریب به 40 سال از انقلاب اسلامی، باید ارزیابی دقیقی از حوزه های علمیه و جامعه و نسبت این دو با یکدیگر و همچنین میزان اثرگذاری صورت گیرد تا بدانیم حوزه های علمیه در این مدت زمان تا چه میزان پیشرفت کرده اند.

حجت الاسلام والمسلمین حبیب الله غفوری در ادامه، حوزه علمیه کرمانشاه حوزه ای ریشه دار و با سابقه طولانی خواند و گفت: بزرگان بسیاری در این حوزه تربیت یافته و یا تدریس داشته اند و هم اکنون نیز کرسی های تدریس مختلفی در این حوزه دایر است.

قائم مقام مدیر حوزه های علمیه در امور استان ها ادامه داد: با توجه به موقعیت استان کرمانشاه به لحاظ مختلف از جمله مرکزیت این استان در غرب کشور، ضرورت می دارد که نگاه ویژه ای به توسعه حوزه این استان وجود داشته باشد.

وی افزود: از آنجا که در زمان تصدی حجت الاسلام و المسلمین موسوی، خدمات بسیاری قابل توجهی در بخش سخت افزاری و زیر ساخت ها انجام شده است امروز  مهمترین نیاز در حوزه علمیه استان کرمانشاه  بحث نرم افزاری و ارتقاء علمی و سطوح حوزوی می باشد.

برپایه این گزارش، در این مراسم با تقدیر از تلاش های چندین ساله حجت الاسلام والمسلمین سید حبیب الله موسوی، مدیر سابق حوزه علمیه کرمانشاه، حجت الاسلام والمسلمین صادق ایرانی به عنوان مدیر جدید حوزه استان معرفی شد.

گفتنی است، حجت الاسلام والمسلمین ایرانی، پیش از این مسئولیت مرکز خدمات حوزه علمیه کرمانشاه را عهده دار بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha