پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
آیت الله سید محمد سعید حکیم

حوزه/ حضرت آیت الله حکیم از مراجع نجف اشرف، یاد آور زندگی امام محمد جواد (علیه السلام) شدند و به مبارزه آن امام بزرگوار با دشمنان و مقاومت امام (ع) در مقابل مأمون و معتصم عباسی اشاره کردند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» جمعی از دانشجویان شهر دیوانیه عراق با حضرت آیت الله سید محمد سعید حکیم از مراجع تقلید نجف اشرف دیدار و از رهنمودهای ایشان استفاده کردند.

حضرت آیت الله حکیم در این دیدار با اشاره به بخش هایی از زندگی امام محمد جواد (علیه السلام) افزودند: امام جواد علیه السلام پس از شهادت امام رضا علیه السلام دوران امامت خود را با مبارزه با دشمنان و مقاومت در برابر مأمون و معتصم عباسی سپری کردند.

این مرجع تقلید شیعه در ادامه سخنان خود به چگونگی اثبات امامت امام جواد  علیه السلام در سن هفت سالگی اشاره کردند و گفتند: امام محمد جواد (ع) امامت خویش را با تکیه بر قدرت ذاتی خود به اثبات رساند و این درحالی بود که دشمنان امام (ع) قدرت داشتند و بر مسند حکومت نشسته بودند.

معظم له در سخنان خود، جامعه و به ویژه جوانان را به اهمیت افزایش شناخت مفاهیم الهی که از طریق اهل بیت (علیهم السلام) وارد شده دعوت کردند و خواستار یاد آوری سیره مبارک اهل بیت (ع) و عمل به آن سیره شدند تا چراغی باشد برای حرکت در راه استواری که سعادت و موفقیت دنیا و آخرت در آن است.  

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha