سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین پناهیان

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران با بیان اینکه در گذشته برخی مسئولین کشور امثال شهید حججی را قبول نداشتند و از بیان عملکرد آن ها بین مردم خجالت می کشیدند، عنوان کرد: این حرکت رو به جلو باعث شده امروز همان مسئولین تغییر موضع دهند و سیاسیونی که زمانی علیه بشار اسد و به نفع تکفیری ها مواضعی داشتند را به مسلخ بکشاند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از  اصفهان حجت الاسلام والمسلمین علیرضا پناهیان، شامگاه شنبه در مراسم بزرگداشت شهید حججی در اصفهان با بیان اینکه اگر کسی به روند کلی جبهه مقاومت نگاه کند، متوجه می شود که این جبهه دائما به سمت پیشرفت و اقتدار پیش می رود عنوان کرد: 20 سال پیش کسی گمان نمی کرد که روزی ایران قدرت برتر منطقه شود.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران با اشاره به سابقه تشکیل حزب الله لبنان، اظهار کرد: آن زمان به ذهن کسی خطور نمی کرد که حزب الله چنین آینده مقتدرانه ای را رقم بزند کمااینکه 15 سال پیش اقتدار امروز حزب الله توسط مسئولین آن هم قابل پیش بینی نبود.

وی با اشاره به یکپارچگی و به هم پیوستن نیروهای مقاومت در سراسر دنیا اذعان کرد: با هیچ بودجه و تبلیغاتی که در جهان اسلام  نمیشد این اوضاع را رقم زد و چنین اقتداری را به نمایش کشید در حالیکه امروز دشمن خود این عرصه را برای ما مهیا ساخته است.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با اشاره به قدرت امروز جمهوری اسلامی و جبهه مقاومت، خاطرنشان کرد: امروز هم وضعیت هایی وجود دارد که قابل پیش بینی نیست اما برای جهان اسلام و نیروهای مقاومت رقم خواهد خورد و حقیقت این است که باید اهل محاسبه باشیم و آن ها را تصور کنیم.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با بیان اینکه تئوریسین یک جریان سیاسی که 20 سال پیش در انتخابات پیروز شده بود و خود از خانواده شهدا و رزمندگان بود اعلام کرده بود که دوران ایثار و شهادت گذشته و مردم از این فرهنگ بیزارند، عنوان کرد: این افراد آیا امروز هم حاضرند همان ادعا را تکرار کنند؟

وی در ادامه تصریح کرد: اتفاقی که برای شهید حججی افتاده است برای بسیاری از سرداران سپاه در دوران دفاع مقدس هم رخ داده،  اما چنین غوغایی براه نمی انداخت، چرا که امروز فرهنگ جهاد و شهادت در کشور ما فراگیر شده است.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران، در توصیه ای به جوانانی که به دنبال حقیقت هستند، گفت: من از جوانان تقاضا می کنم آینده پژوهی را در دائره مطالعاتی خود قرار دهند و آینده را بر اساس دومینویی که از گذشته آغاز شده پیش بینی کنند چنانکه 40 سال است این روند رو به جلو آمده و آنچه در 20، 30 سال گذشته کسی تصور نمی کرد امروز به عنوان پیروزی در کارنامه ما رقم خورده است.

وی با ابراز تاسف از اینکه ما بچه های انقلابی برگزاری جشن پیروزی را نیاموخته ایم و نتوانسته ایم از ادبیات فتح، قدرت و نصرت استفاده کنیم، تبیین کرد: ما باید مراسم شهید حججی را توام با موضع فتح برگزار کنیم.

مشاور رئیس نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه ها با بیان اینکه در گذشته برخی مسئولین کشور امثال شهید حججی را قبول نداشتند و از بیان عملکرد آن ها بین مردم خجالت می کشیدند، عنوان کرد: این حرکت رو به جلو باعث شده امروز همان مسئولین تغییر موضع دهند و سیاسیونی که زمانی علیه بشار اسد و به نفع تکفیری ها مواضعی داشتند را به مسلخ بکشاند.

حجت الاسلام والمسلمین پناهیان با اشاره به این موضوع که هیچ گاه دستاوردهای جبهه مقاومت قابل پیش بینی نبوده، در صورتی که امروز همان غیرقابل پیش بینی ها رقم خورده اذعان کرد: پیش بینی می کنیم اسرائیل نابود شود و حتی بالاتر از آن باید وقایعی و فتوحاتی را برای جبهه مقاومت پیش بینی کرد که در مخیله کسی نمی گنجد همان طور که دستاوردهای امروز را دیروز کسی باور نمی کرد.

تولیت مدرسه علمیه دارالحکمه تهران با اشاره به اینکه زمانی در قم روزنامه ای برای مسخره کردن شهدا به طراحی پوستر پرداخته و انواع تیترها را در صفحات خود درج می کرد، اظهار کرد: امروز فرهنگ شهادت چنان در بین مردم جا باز کرده که دیگر اثری از آن تیترها و خط فکری وجود ندارد.

وی در رابطه با چرایی پیروزی حق بر باطل با اشاره به آیات قرآن، خاطرنشان کرد: اهل باطل شعور ندارد برای همین است که همیشه خودش کاری می کند که پیروزی را برای حق رقم بزند، چنانکه اگر دشمنان به جای نزدیک شدن به حرم حضرت زینب(س) و غیرتی کردن شیعه های به یکی دیگر از حرم ها حمله کرده بودند، ممکن بود چنین شوری در جوامع شیعی به راه نمی افتاد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha