جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام قطبی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین قطبی گفت: تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در خصوص مسجد با عنوان مسجد در تراز انقلاب که ناظر به نقش و جایگاه مسجد در نظام اسلامی و جامعه دینی میباشد، میتواند راهگشای تعیین هدف و قلمرو این الگو باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت الاسلام والمسلمین محمد قطبی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان  به مناسبت روز جهانی مسجد، اظهار کرد: عصر حاضر به دلیل شرایطی که درگیر آن است از جمله تغییر در چرخه تعاملات و ارتباطات، تغییر در چرخه علم و فناوری، تغییر در چرخه فرهنگ و هنر و بروز آسیبهای نوپدید، از مسجد و فرهنگ مسجدی فاصله گرفته است .

وی خاطرنشان کرد : به بیان دیگر مسجد و فرهنگ مسجدی در میان هیاهوی  جامعهی مدرن کم رنگ شده است، گر چه به برکت انقلاب اسلامی و حمایت از ساخت و ساز مساجد، اعزام مبلّغ، ساماندهی ائمه جماعات و حمایت از فعالیتهای فرهنگی، مساجد مورد توجّه بوده است

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان عنوان کرد: شدت تغییرات و هجمههای فرهنگی بیگانگان موجب کم رنگ شدن فرهنگ مسجدی در جامعه شده است، از این رو لازم است به منظور تقویت پیوند مسجد و جامعه با اقتضاء و شرایط کنونی تدابیر دقیقتر و عمیقتری دیده شود و الگوی تعامل جامعه اسلامی با مسجد باز تعریف و تقویت شود.

وی گفت :  تعبیر زیبای مقام معظم رهبری در خصوص مسجد با عنوان مسجد در تراز انقلاب که ناظر به نقش و جایگاه مسجد در نظام اسلامی و جامعه دینی میباشد، میتواند راهگشای تعیین هدف و قلمرو این الگو باشد.

حجت الاسلام والمسلمین قطبی افزود: در تراز انقلاب و نظام اسلامی، جامعه مسجد محور باید چنین چشماندازی داشته باشد مساجد باید در دسترس مردم باشد، مساجد زیباترین و متجلّی ترین عمارتهای شهر باشد. کاربریهای مسجد تامین کننده کارکردهای مسجد باشد، مساجد به عنوان پشتوانه انقلاب نقش تعیین کننده در منظومه نظام و جامعه اسلامی داشته باشد و جامعه شناخت و باورِ درستی نسبت به مسجد و نقش و کارکردهای وسیع فرهنگی، اجتماعی و هنری مسجد داشته باشد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان خاطرنشان کرد: جامعه انس و علاقه وافری نسبت به مسجد و برنامههای آن داشته، سطح مشارکت جامعه در برنامههای مسجد بالا باشد، آیینهای عبادی، سیاسی و اجتماعیِ مسجد تامین کننده نیازهای معرفتی و معنوی جامعه باشند و مسجد در متن قوانین و آیین نامهها و فرآیند تولیّت، دارای جایگاه حقوقی قابل قبولی باشد از دیگر محورهای این چشم انداز است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha