پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام ناصر هدایتی

حوزه/رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد با بیان اینکه حضور جوانان در برنامه‌های مسجد مهم و ضروری است، گفت: مسجد می‌تواند شخصیت نوجوان و جوان را مطابق آموزه‌های دینی بارور و روح خداجویی و عدالت‌خواهی را در اعماق وجود آنان ریشه‌دار سازد.

حجت‌الاسلام هدایتی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، در خراسان شمالی، ضمن تبریک فرا رسیدن روز جهانی مساجد، اظهار داشت: جذب نوجوانان و جوانان به‌عنوان آینده‌سازان جامعه اسلامی در مساجد بسیار اساسی به نظر می‌رسد.

وی با بیان اینکه مسجد می‌تواند شخصیت نوجوان و جوان را مطابق آموزه‌های دینی بارور و روح خداجویی و عدالت‌خواهی را در اعماق وجود آنان ریشه‌دار سازد، افزود: بنابراین لازم است راهکارهای جذب جوانان و هدایت آنان به مساجد، شناسایی شود و مورد اهتمام قرار گیرد تا رفته‌رفته زمینه‌های حضور فعال‌تر جوانان در مساجد فراهم شود.

حجت‌الاسلام هدایتی با اشاره به اینکه اگر به جوانان در اجرای برنامه‌ها و مناسبت‌ها بها داده شود، پای ثابت مسجد می‌شوند، گفت: این بها دادن به جوانان باید واقعی باشد و پس از برگزاری یک برنامه، مراسم و یا اردو به وادی فراموشی سپرده نشود زیرا اثرات خوبی دارد.

 وی با بیان اینکه ابعاد تربیتی مسجد به‌گونه‌ای با ابعاد عبادی آن مرتبط است، اظهار داشت: عبادت پرورش‌دهنده روح و روان آدمی بوده و پاسخ به آن درواقع، پاسخ به یک نیاز طبیعی و مهم اوست و مسجد با ایجاد آشنایی و پیوند میان مؤمن با نخبگان و صالحان جامعه، بستری مناسب برای پرورش و تربیت روحی، اجتماعی وی فراهم می‌کند

رئیس اداره تبلیغات اسلامی بجنورد افزود: در اسلام، مسجد جایگاهی به وسعت یک مکتب جامع و زنده و متناسب با هدف‌ها و آرمان‌های یک رسالت جهانی و ظرفیتی فراگیر و به فراخی تمامی انسان‌ها و همه بشریت دارد.

وی گفت: دین اسلام تنها آیین نجات‌بخش و سعادت آفرین بشر است که در همه جنبه‌های زندگی برنامه‌های جامع و کاملی تنظیم نموده و همه را برای آموختن این درس‌ها زیر چتر تعلیم و تربیت خود قرار می‌دهد.

حجت‌الاسلام هدایتی ادامه داد: ازاین‌رو، پیش از هر چیز، به کانونی پرجاذبه نیاز است که بتواند همه اقشار را به خود جذب نماید و در خود جای دهد، بر این اساس، پیامبر گرامی اسلام (ص) در نخستین فرصتی که در راه دعوت به اسلام به دست آورد، به تأسیس مسجد به عنوان یک پایگاه مهم اجتماعی و تربیتی اسلام اقدام نمود.

وی با اشاره به راهکارهای جذب جوانان به مساجد اظهار داشت: زیباسازی فضای مسجد زیباسازی فضای مسجد، تجهیز مساجد، برخورد مناسب از سوی امام جماعت و دیگر امنای مسجد و استقبال از پیشنهادها و برنامه‌های جوانان، ترویج ارزش‌های متعالی مسجد و نماز جماعت، بررسی میدانی علل عدم حضور نیافتن نوجوانان و جوانان در مسجد، پاسخ منطقی به پرسش جوانان و ... را ازجمله این راهکارها برشمرد.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha