جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
باطنی

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین باطنی از روحانیون آزاده گفت: در اردوگاه تکریت زمانی که نماز ظهر و عصر را می خواندیم، هر دفعه نیروهای بعثی به یک نحو و روشی شکنجه می کردند، به تعبیر ما تعقیبات نمازی برای ما داشتند، مثلاً یک روز با انبر دست سه قسمت صورت من را کندند، ولی رزمندگان اسلام همچون شهید حججی با صلابت آرزوی یک آخ گفتن را به دل بعثی ها می گذاشتند.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان حجت الاسلام والمسلمین علیرضا باطنی، ظهر امروز در جمع مسئولان و پرسنل مرکز مدیریت حوزه علمیه اصفهان اظهار کرد: در هفته گذشته شاهد شهادت محسن حججی از رویش های انقلاب بودیم که بازتاب بسیار گسترده ای در فضای مجازی و رسانه ای دنیا داشت و درهمین راستا هم مراسم های یادبود متعددی برگزار شد

این روحانی آزاده دوران دفاع مقدس با بیان این که این حرکت و پشتیبانی ملت از آرمان شهید حججی نشان داد که هنوز دل های آماده دریافت حماسه های انقلابی و عاشورایی است، افزود: زمانی که فیلم اسارت شهید حججی رادیدیم اسارت رزمندگان اسلام ایران در دوران دفاع مقدس برای من تداعی شد.

فرهنگ مردم تغییر کرده است

جانشین مدیر حوزه علمیه اصفهان عنوان کرد: امروز متاسفانه ذائقه ها  و فرهنگ مردم کمی تغییر کرده  و برخی ارزش ها جابجا شده است گرچه هنوز مواردی در ضمیر مردم و فکر و اندیشه مردم وجود دارد.

حجت الاسلام والمسلمین باطنی افزود: وقتی که جلاد داعشی پشت سر شهید حججی قرارداشت، به یاد جلادهای رژیم بعثی در زمان جنگ تحمیلی افتادم، استقامت و صلابت شهید حججی که در عکس هم پیدا است همچون رزمندگان اسلام بود که با تمام قوا در مقابل توهین، حقارت و اذیت های نیروهای بعثی می ایستادند.

وی ادامه داد: در این کشور مثل شهید حججی زیاد داشتیم و داریم و قطعا شیهد حججی آخرین فرد شهید هم نیست، مبارزه جریان حق با باطل در طول تاریخ بوده است و ادامه دار خواهد بود و این مصداق کل یوم عاشوراو کل الارض کربلا است.

خون شهید حججی تلنگری به جامعه بود

این روحانی آزاده دوران دفاع مقدس خاطرنشان کرد: خون شهید حججی جامعه ما را به خود آورد و تلنگری به خیلی از افراد زد و مایه روشنی عده ای شد، ثمره خون شهید همین امر است، چرا که این شهید عزیز شیفته اهل بیت(ع) بود.

 بعثی ها آتش سیگار را روی پوست بدن اسرا خاموش می کردند

وی در ادامه اشاره ای به سالروز ورود آزادگان دوران دفاع مقدس کرد و با نقل خاطراتی از دوران اسارات خود در زندان های رژیم بعثی صدام، ابراز داشت: در اردوگاه تکریت که بسیار وحشت آور بود، نیروهای خبیث بعثی آتش سیگار خود را روی پوست گردن و بدن رزمندگان اسلام به دلیل نماز خواندن، خاموش می کردند.

یک روز با انبردست پوست سه قسمت صورت من را کندند

حجت الاسلام والمسلمین باطنی در پایان گفت: در اردوگاه تکریت زمانی که نماز ظهر و عصر خود را می خواندیم، هر دفعه نیروهای بعثی به یک نحو و روشی شکنجه می کردند، به تعبیر ما تعقیبات نمازی برای ما داشتند، مثلاً یک روز با انبردست پوست سه قسمت صورت من را کندند، ولی رزمندگان اسلام همچون شهید حججی با صلابت آرزوی یک آخ گفتن را به دل بعثی ها می گذاشتند.

انتهای پیام

 

 

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha