شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
 غذی حلال

حوزه/ دانشگاه یاماگاچی ژاپن قصد دارد در ماه‌های آینده غذای حلال و اسلامی به منوی رستوران دانشگاه اضافه کرده و یک نمازخانه نیز به دانشجویان مسلمان اختصاص دهد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از mainichi، دانشگاه ملی یاماگاچی در ژاپن از تاریخ 2 اکتبر 2017، خوراک حلال و اسلامی به منوی غذای دانشجویان اضافه می‌کند و از این پس دانشجویان مسلمان نیز قادرند با آرامش خاطر از غذاهای رستوران این دانشگاه بهره مند شوند.

این منو جدید تحت نظارت انجمن تعاونی دانشگاه در هر سه محوطه دانشکده‌های دانشگاه یاماگوچی اضافه می‌شود و هدف از این کار ایجاد فضای امن غذایی برای دانشجویان مسلمان اعلام شده است. این دانشگاه در همین راستا اتاقی را در سالن مبادلات بین‌المللی به عنوان نمازخانه به دانشجویان مسلمان اختصاص داده است تا دیگر نگران پیدا کردن مکانی برای نمازخواندن نباشند.

در ماه می نزدیک به 80 تن از دانشجویان مسلمان خارجی در دانشگاه یاماگاچی خواستار ارائه غذای حلال در منوی رستوران دانشگاه شده بودند. دانشجویان علت این امر را دشواری در یافتن و تهیه مواد اولیه حلال برای پخت و پز در کشور ژاپن عنوان کرده بودند. آن‌ها همچنین نیازمند مکانی برای برگزاری نمازهای روزانه بودند.

منوی جدید متشکل از چهار غذای جدید و  اکثرا غذاهای هندی شامل کاری سبز، کاری زرد، مرغ پخته شده و کاری ماسمان با گوشت مرغ می‌باشد. غذاهای تهیه شده نه تنها از مواد اولیه حلال تهیه می‌شوند، بلکه مکان آماده سازی آن‌ها نیز پاک نگه داشته شده و از وسایل چاقوها، ماهیتابه‌ها و ظروف جداگانه و پاکیزه‌ای برای تهیه این غذا استفاده می‌شود.

علاوه براین مقامات دانشگاه اعلام کرده‌اند که انجمن تعاونی قصد دارد در ماه‌های آینده، نوشیدنی‌های حلال و ماهی کبابی را نیز به منو اضافه کند و در این خصوص پیرو اقدامات مشابه در دانشگاه‌های دیگر باشد.

یکی از دانشجویان مسلمان خارجی از بنگلادش در این باره می‌گوید: ما از این تصمیم دانشگاه بسیار خرسندیم، زیرا در این حوالی هیچ رستورانی وجود ندارد که غذای حلال داشته باشد. اکنون دوستان من هم تصمیم گرفته‌اند برای صرف غذا به اینجا بیایند.

ماسااکی اوکا رئیس دانشگاه یاماگاچی طی اظهار نظر درباره منوی جدید گفت: هدف ما ایجاد دانشگاهی است که در آن دانشجویان قادر باشند با یکدیگر ارتباط برقرار کرده و به رشد و تکامل دست یابند.

غذای حلال

غذای حلال

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha