جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
به آتش کشیدن مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها

حوزه/ نائب رئیس جنبش اسلامی فلسطین گفت: دفاع از مسجدالاقصی و حمایت از آن وظیفه تمام مسلمانان است که متاسفانه کشورهای عربی و اسلامی در حال سازش با اسرائیل و برقراری رابطه با این رژیم هستند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» از زمانی که مسجدالاقصی در 21 آگوست 1969 به آتش کشیده شد، گویی مردم فلسطین هنوز در آن روز هستند و به گونه ای آن را به یاد دارند گویی دیروز بود به ویژه اهالی شهر قدس و نگهبانان و نمازگزاران مسجدالاقصی. و اکنون این خاطره برای آنها همچون آتشی است که هرگز خاموش نمی شود و با وجود سپری شدن 48 سال هنوز هم شعله ور است.

جزئیات به آتش کشیدن مسجدالاقصی

در آن زمان یکی از شهرک نشینان یهودی افراطی اهل استرالیا به نام دینس مایکل عامل این آتش سوزی بود و این در حالی بود که دو سال از اشغال شرق قدس توسط صهیونیست ها می گذشت.

در جریان این آتش سوزی بزرگ شعله های آتش ضلع شرقی مصلای واقع در جهت جنوبی مسجدالاقصی را در بر گرفت و تمام دیوارها و سقف و فرش ها و تزئینات نادر و تمام محتویات مسجد مانند قرآن و منبر تاریخی مسجد در آتش سوخت و در آن زمان صهیونیست ها عمدا آب مسجدالاقصی را قطع کردند و ماشین های آتش نشانی آنقدر تعلل کردند تا آتش کار خود را کرد و در آن زمان مردم مسلمان قدس تلاش کردند با لباسی که بر تن دارند و با کمک مقدار آبی که در چاه های مسجد بود، شعله های آتش را خاموش کنند.

در آن زمان گلدا مایر نخست وزیر وقت اسرائیل گفت من آن شب را از ترس موضع گیری و واکنش کشورهای عربی تا صبح نخوابیدم و گمان می کردم آنها اسرائیل را له خواهند کرد، اما هنگامی که صبح شد متوجه شدم عرب ها در خوابی عمیق به سر می برند.

آتشی که خاموش نمی شود

شیخ کمال الخطیب نائب رئیس جنبش اسلامی فلسطین درباره آتش سوزی مسجدالاقصی گفت: این آتش گرچه 48 سال پیش خاموش شد، اما شعله های آن هنوز زبانه می کشد؛ چراکه اهانت و تخریب مسجدالاقصی توسط صهیونیست ها همچنان ادامه دارد و جنایت هایی علیه این مسجد صورت می گیرد که خطر آن از آتش سوزی بیشتر است به ویژه در مورد حفاری های زیر مسجدالاقصی و هتک حرمت روزانه مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان یهودی افراطی وآلوده شدن این مکان مقدس اسلامی به قدم های آنها که از حمایت شدید نیروهای امنیتی نیز برخوردار هستند.

وی افزود: اقدامات و توطئه طراحی شده توسط نتانیاهو شرایط جدیدی را بر مسجدالاقصی تحمیل کرده و قرار دادن ایست بازرسی الکترونیک بر سر راه نمازگزاران از خطرناک ترین اقدامات علیه مسجد و مسلمانان بود که به تازگی رخ داد که با مقاومت مردم، اشغالگران ناچار شدند این ایستگاه ها را بردارند.

حمایت از مسجدالاقصی وظیفه تمام مسلمانان است

الخطیب ادامه داد: تا زمانی که ده ها کنیسه یهودی در اطراف مسجدالاقصی ساخته می شود و حفاری ها زیر مسجد ادامه دارد و مسئولان صهیونیست از تخریب مسجدالاقصی و ساختن بنای یهودی هیکل در این مکان اسلامی سخن می گویند، آتش مسجدالاقصی شعله ور است و خاموش نشده است.

وی تاکید کرد بهترین وسیله ای که مردم برای دفاع از مسجد الاقصی در اختیار دارند مقاومت و ایستادگی است و اینکه در این راه از تمام دار و ندار خود بگذرند تا اشغالگران نابود شوند، اما باید گفت که دفاع از مسجدالاقصی و حمایت از آن وظیفه تمام مسلمانان است که متاسفانه کشورهای عربی و اسلامی در حال سازش با اسرائیل و برقراری رابطه با این رژیم هستند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha