جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آیت الله محمدرضا ناصری یزدی/ امام جمعه یزد

حوزه / رئیس شورای حوزه علمیه یزد، «ما می توانیم» را کلید همه پیشرفت ها دانست و گفت: چشم امید به بیگانگان هیچ پیشرفتی را برای این کشور حاصل نمی‌کند و ذلت آور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»از یزد، آیت الله محمدرضا ناصری یزدی، در دیدار با اعضای تیم رباتیک و رئیس دانشگاه آزاد یزد با اشاره به اینکه جوانان ایران از استعدادهای بسیاری برخوردار هستند، گفت: قطعا استعداد جوانان ایران کمتر از دیگر کشورها نیست چرا که در بسیاری از کشورها تکنسین های ایرانی بیش از تکنسین های همان کشورها است.

وی با اشاره به اینکه صنعت هوا و فضا و ریاضیات آمریکا عمدتا توسط ایرانی ها اداره می شود، خاطرنشان کرد: در دیگر کشورهای جهان هم از جمله فرانسه جراحان، متخصصان، تکنسین ها و مهندسان بسیاری از ایران در حال فعالیت هستند و همچنان هم متاسفانه نخبگان ایران در حال خروج از کشور هستند.

نماینده ولی فقیه در استان یزد اظهار داشت: این موضوع نشان می‌دهد که خدای متعال در وجود تمام انسان‌ها به ویژه ایرانیان این استعداد و ودیعه را گذاشته و تنها ما باید تلاش کنیم که این استعدادها و نعمت‌های بزرگی که خدا به ما داده را به ثمر برسانیم.

تضعیف روحیه خودباوری ملت ایران؛ هدف اصلی دشمن

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: یکی از مسائلی که دشمن از ابتدا تا کنون در ایران آن را دنبال می کند، تضعیف روحیه خودباوری ملت ایران به ویژه جوانان و به وجود آوردن نوعی سرخوردگی در بین آنها است.

امام جمعه یزد تاکید کرد: استکبار همیشه به دنبال برتری بر دیگران ‌است و به همین دلیل سعی می‌کند در جوانان ایران و دیگر کشورها نوعی ذلت و خواری به وجود آورد و با القای اینکه شما نمی‌توانید کاری انجام دهید، همیشه بر دیگر انسان‌ها سلطه داشته باشد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد با تاکید بر اینکه امام خمینی(ره) این ذلت و خواری را شکست و با پیروزی انقلاب اسلامی ایران، زمینه ایجاد خودباوری در بین جوانان را فراهم آورد، عنوان کرد: پیروزی انقلاب اسلامی ایران به همه فهماند که شما بزرگ و عزیز هستید و لازم است روی پای خودتان بایستید و چه در زمینه اداره حکومتتان و چه در زمینه‌های مختلف دیگر باید خودتان قدم بردارید.

نماینده ولی فقیه در استان یزد با اشاره به اینکه در هر رده‌ای که این روحیه پس از انقلاب ایجاد شد پیشرفت‌های بسیار زیاد و دور از انتظاری برای میهن اسلامی ایران به وجود آورد، عنوان کرد: تنها چیزی که لازم بود همه به آن ایمان داشته باشند، روحیه خودباوری و توانمندی بود که در بسیاری از عرصه‌ها به وسیله وجود این روحیه ایران رتبه‌های برتر جهان را به دست آورد.

لزوم حمایت از نخبگان

آیت الله ناصری یزدی ادامه داد: یکی از مهمترین مسائلی که در انقلاب باید به آن توجه کنیم این است که مسئولان باید از طرح‌ها و ایده‌های نخبگان حمایت کنند و بدانند که پیشرفت کشور تنها با تکیه بر نیروها و ظرفیت‌های داخلی امکان پذیر است.

چشم امید به بیگانگان مانع پیشرفت کشور است

نماینده ولی فقیه در استان یزد بر ضرورت تکیه مسئولان به جوانان و ظرفیت‌های داخلی برای پیشرفت کشور تاکید مطرح کرد: چشم امید به بیگانگان داشتن هیچ پیشرفتی را برای این کشور حاصل نمی‌کند و لازم است که از عمرمان به گونه‌ای استفاده کنیم که به جامعه هم استفاده لازم برسد.

رئیس شورای حوزه علمیه یزد تصریح کرد: متاسفانه در آن عرصه‌ها و صنعت‌هایی که هنوز این روحیه به وجود نیامده و همچنان روحیه ما نمی‌توانیم بر آنها حکم فرماست متاسفانه ما به پیشرفت و موفقیت دست پیدا نکردیم و حتی در برخی از عرصه‌ها با مشکل هم مواجه هستیم.

امام جمعه یزد، خودشناسی را از عظمت بسیار بالایی برخوردار دانست و گفت: خداوند متعال می‌فرماید که هر کسی خودش را بشناسد پروردگارش را شناخته است.

 «ما می توانیم»؛ کلید همه پیشرفت ها

آیت الله ناصری یزدی خاطرنشان کرد: این که امام خمینی(ره) می‌فرمود «ما می‌توانیم» کلید همه پیشرفت‌ها است و در صورتی که ما به این باور دست پیدا کنیم که هر کاری را می‌توانیم انجام دهیم، قطعا نسبت به تمام کشورهای جهان پیشرفت بیشتری پیدا می‌کنیم.

انتهای پیام/313/23

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha