سه‌شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ |۹ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 19, 2024
حجت الاسلام والمسلمین سید ابراهیم رئیسی

حوزه/ عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: گروهک‌های تکفیری، تروریست‌های دست ساخته استکبار برای فراموشی مسئله فلسطین و ایجاد حاشیه امن برای رژیم جعلی و جانی اسرائیل است.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام و المسلمین سید ابراهیم رئیسی، شامگاه یک شنبه، در گردهمایی مدافعان مسجد الاقصی که به مناسب گرامی‌داشت روز جهانی مسجد، با حضور علمای شیعه و سنی در صحن قدس حرم مطهر رضوی برگزار شد، مسجد را جایگاه ارتباط انسان با خداوند و برائت و بیزاری جستن از دشمنان پروردگار معرفی و خاطرنشان کرد: مساجد خانه‌های خداوند بر روی زمین و محل عبادت و بندگی ذات حضرت حق و ارتباطات انسان با خالق است.

عضو شورای عالی حوزه علمیه خراسان با بیان اینکه برای انسان سالک الی الله اقامه صلاه، ایتای زکات، امر به معروف و نهی از منکر با مرکزیت مسجد شکل می‌گیرد، اضافه کرد: در طول تاریخ اسلام مساجد هرگز تنها کارکرد عبادی نداشته‌اند، بلکه بسیاری از فعالیت‌های فرهنگی، اجتماعی و انقلابی جامعه اسلامی با محوریت مساجد رقم خورده و می‌خورند، مساجد جایگاه‌های شکل گیری دگرخواهی در پرتوی خداخواهی هستند.

* مسجد، جایگاه انسجام امت اسلامی است

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام یکی دیگر از نقش‌ها و کارکردهای مسجد را ایجاد وحدت و انسجام در امت اسلامی دانست و تصریح کرد: مسجد مرکز روشنگری و بصیرت‌آفرینی است، اینکه دشمن از تجمع مسلمانان در مسجد هراس دارد، به دلیل ماهیت بصیرت آفرینی آن است.

تولیت آستان قدس رضوی اظهار کرد: مسجد، عامل نیرومندی در همبستگی و اتحاد مسلمانان جهان بوده، مساجد به صورت مراکز تربیتی و پایگاه جنبش امت مسلمان نسبت به ظالمان و ستمگران است، این جایگاه‌ها برای وحدت و انسجام امت اسلام، بصیرت افزایی و روشن گری نسبت به دشمن خدا جایگاه‌هایی بسیار تأثیر گذار هستند.

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبری افزود: مسجد در عرصه‌ها و زمینه‌های عبادی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، اجتماعی و کمک به محروم و نیازمندان محوریت و جامعیت دارد، که در همه این بسترها جایگاه محوری مسجد در رهنمون سازی و هدایت جامعه اسلامی کاملاً منحصر بفرد است.

وی با اشاره به جایگاه مهم مساجد در دوران‌های مبارزاتی با حکومت ستمشاهی و دفاع مقدس، ابراز کرد: اهمیت پایگاه مسجد در ساختار و شاکله جامعه اسلامی بسیار حائز اهمیت است، بطوریکه پیش از انقلاب اسلامی مساجد خاستگاه مبارزات سیاسی و در دوران دفاع مقدس محل انسجام و سازماندهی نیروهای دفاعی کشور بودند.

تولیت آستان قدس رضوی  در ادامه به تأکیدات امام راحل و رهبر معظم انقلاب نسبت به مساجد اشاره و عنوان کرد: در اندیشه امام خمینی(ره) بنیانگذار جمهوری اسلامی، مساجد از مهم‌ترین مراکز مبارزه مسلمانان با مستکبران هستند. بنابراین تذکر می‌دهند که «مسجد سنگر است، سنگرها را پر کنید».

* مساجد باید به عنوان پایگاه‌های عبادی و سیاسی حفظ شوند

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی با تأکید بر این مطلب که مساجد باید به عنوان پایگاه‌های عبادی و سیاسی حفظ شوند، بیان کرد: مسجد در جامعه اسلامی پایگاه ارزش‌های معنوی، اجتماعی و سیاسی هستند، امروز راهبرد دشمن اختلاف افکنی و دور کردن مردم از مسجد و زیارتگاه‌ها است ،زیرا مسجد مرکز وحدت و یکپارچگی مسلمانان و محل شکل‌گیری انسجام اسلامی است.

وی مسجد را کانون روشنگری و بصیرت‌آفرینی برشمرد و با تأکید بر اینکه مساجد کانون‌های اسلامی برای شکل دادن به اجتماعات و ارتباطات مردمی بر محور ذکر، نماز و توجه به خداوند هستند، اضافه کرد: در تاریخ اسلام همواره مساجد مرکزی برای مشورت، همکاری و تصمیم‌گیری در مسائل مهم اجتماعی، سیاسی و نظامی بوده‌اند و باید از این نقش مساجد صیانت کرد.

* قدس شریف مسئله اول جهان اسلام است

تولیت آستان قدس رضوی در بخش دیگری از سخنان خود به موضوع فلسطین اشاره و بیان کرد: از همان روزهای ابتدای انقلاب اسلامی امام خمینی(ره) فرمودند «قدس شریف مسئله اول جهان اسلام است»، دشمن تلاش کرد مسجدالاقصی مسئله اول جهان اسلام نباشد در همین راستا گروهک‌های تروریستی همچون القاعده و داعش را برای انحراف اذهان عمومی از مسئله فلسطین تشکیل داده است.

عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام با اشاره به دسیسه‌ها و توطئه‌های مستکبران برای خارج کردن آرمان فلسطین از اولویت اول جهان اسلام، خاطرنشان کرد: در مسئله فلسطین و آزادسازى قدس شریف با وجود تمام توطئه‌هایى که براى انحراف افکار عمومى از این موضوع صورت مى‌گیرد اما همچنان فلسطین باید اولویت اول جهان اسلام ‌باشد و تا به امروز هیچ مسأله‌اى نتوانسته باعث شود آرمان فلسطین از نظر جمهوری اسلامی به فراموشى سپرده شود.

حجت الاسلام و المسلمین رئیسی در پایان دفاع جمهوری اسلامی از فلسطین را در جهان بی‌نظیر خواند و گفت: در مسئله فلسطین بحث شیعه و سنی مطرح نیست، بحث دفاع از اسلام و شریعت است. مگر ساکنان فلسطین و غزه شیعیان هستند؟ بسیاری از کشورهای مدعی دفاع از قدس در میانه راه دچار چرخش شدند، اما بر اساس تأکیدات امام خمینی(ره) و مقام معظم رهبری همواره قدس شریف مسئله نخست جمهوری اسلامی بوده است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha