شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
نماز جماعت

حوزه/ رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان آحاد مردم در جامعه نسبت به ترویج و نشر فرهنگ نماز تکلیف دارند، گفت: فرهنگ اقامه نماز جماعت در ادارات نهادینه شود.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از سمنان، حجت الاسلام محمدرضا شمس الدین، در نشستی با مدیرکل تبلیغات اسلامی سمنان در دفتر ستاد اقامه نماز استان، با اشاره اهمیت ترویج و نشر فرهنگ نماز در جامعه، گفت: با یاری خداوند متعال و همکاری های خوب شورای اقامه نماز توانستیم وضعیت ائمه جماعات  در سطح این استان را ساماندهی و سازماندهی کنیم.

وی با بیان اینکه آحاد مردم در جامعه نسبت به ترویج و نشر فرهنگ نماز تکلیف دارند، افزود: در راستای ترویج فرهنگ اقامه نماز در جامعه نباید دست از کار و تلاش و کوشش برداشت.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان خاطرنشان کرد: در جامعه هر شخص باید به اندازه توان و وسع خود در راستای ترویج فرهنگ نماز نسبت به وظیفه ای که دارد گام بردارد.

وی با اشاره به اینکه رشد و ارتقا امور فرهنگی در جامعه به ویژه مسأله اقامه نماز از مطالبات جدی رهبر معظم انقلاب اسلامی بوده است، افزود: اداره کل تبلیغات اسلامی می تواند در راستای نظارت و ارائه گزارشات لازم در امر اقامه نماز در سطح استان، این ستاد را یاری کند.

حجت الاسلام شمس الدین با بیان اینکه در نظارت و ارزیابی های سالهای گذشته شاهد برخی از کم کاری های دستگاه های اجرایی نسبت به اقامه امر نماز بوده ایم،افزود:در سال جاری تلاش داریم تا با نظارت و ارزیابی دقیق تر نسبت به افزایش سطح کیفی امر اقامه نماز تلاش کنیم.

رئیس ستاد اقامه نماز استان سمنان خاطرنشان کرد: برپایی نماز اول وقت به جماعت در ادارات مختلف در سطح استان به شکل نسبتا رضایت بخشی بهبود یافته است.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان سمنان نیز در این نشست اظهار داشت: سازمان تبلیغات اسلامی و ستاد اقامه نماز دو بازوی توانمند و قوی فرهنگی و تبلیغی برای یکدیگر هستند.

حجت الاسلام علی شکری تصریح کرد: تعامل، وحدت و همگرایی و همراهی بیش از پیش این دو نهاد با یکدیگر در راستای ترویج فرهنگ نورانی اقامه نماز حائز اهمیت است.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha