جمعه ۷ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 26, 2024
حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امام حسن عسکری (ع) شهرستان چادگان

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین رفیعی گفت: ادبیات مهمترین جایگاه را دروس حوزه دارد و کسی که ادبیات نداند ولو استاد باشد، فایده ای ندارد و برای طلبه تا پایان کفایه باید درس مهمترین اشتغال او باشد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه»، از اصفهان حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی، پیش از ظهر امروز در جلسه درس اخلاق مدرسه علمیه امام حسن عسکری(ع) شهرستان چادگان اظهار کرد: امام کاظم(علیه السلام) می فرمایند،« وَجَدْتُ عِلْمَ النَّاسِ فِی أَرْبَعٍ أَوَّلُهَا أَنْ تَعْرِفَ رَبَّكَ  وَ الثَّانِیَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا صَنَعَ بِكَ  وَ الثَّالِثَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا أَرَادَ مِنْكَ وَ الرَّابِعَةُ أَنْ تَعْرِفَ مَا یُخْرِجُكَ مِنْ دِینِكَ » امام فرموده علم مردم را در چهار چیز یافته ام، نخست  آن که خدایت را بشناسی، دوم آن که بدانی در تو چه صنایعی را به کار برده، سوم این که بدانی در آفرینش تو چه اراده ای داشته و در اخر این که بدانی چه چیز تو را از دینت بیرون می برد.

وی با بیان این که اگر طلبه خوب درس بخواند جایگاه دنیایی و اخروی او تضمین خواهد شد و نیازی به کار دیگری نیست، ادامه داد: در ادوار گذشته مجلس برای حضور در انتخابات چندین بار به بنده مراجعه شده است، ولی نیازی به این مسئله ندارم.

حجت الاسلام و المسلمین ناصر رفیعی تصریح کرد: ادبیات مهمترین جایگاه را دروس حوزه دارد و کسی که ادبیات نداند ولو استاد باشد، فایده ای ندارد و برای طلبه تا پایان کفایه باید درس مهمترین اشتغال او باشد.

عضو هیئت علمی جامعه المصطفی(ص) العالمیه  بیان کرد: یکی از آفات درس و علم آموزی وارد شدن زود هنگام به تبلیغ و اشتغالات غیر درسی است، لذا طلاب تا کفایه را تمام نکرده اند وارد تبلیغ نشوند.

وی تاکید کرد: در عبادات هم افراط و تفریط جایز نمی باشد و باید حد اعتدال رعایت گردد. یک زمانی خدمت استاد خود آقای ستوده رفتم، فرمودند بعضی مواقع نماز شب بخوان بعضی مواقع نخوان تا خستگی و زدگی ایجاد نشود و آن چیزی که  تکرارا و مداومت بر آن تاکید شده قراءت قرآن روزانه است که حد اقل 50 آیه در شبانه روزی بخوانید .

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha