جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
 سید جواد ساداتی نژاد-نماینده مردم کاشان در مجلس

حوزه/ نماینده مردم کاشان و آران وبیدگل در مجلس شورای اسلامی با تاکید بر ضرورت بهره برداری از ظرفیت های حوزه و روحانیت، گفت: درصورتی توسعه کشورمان قابلیت اجرایی و عملی پیدا می کند که مبنای آن دینی و براساس نظر حوزه های علمیه و مرجع عظام تقلید باشد.

سید جواد ساداتی نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری«حوزه» در کاشان، با اشاره به این که توسعه باید براساس دیدگاه مقام معظم رهبری برمبنای الگوی ایرانی اسلامی باشد، افزود : با توجه به اینکه حوزه های علمیه درشهرها و روستاهای کشورمان می توانند تاثیر بسیار زیادی در رفع آسیب های اجتماعی داشته باشند، باید ضمن فراهم نمودن امکانات  لازم، حمایت های جدی تری نیز در این زمینه به عمل آید.

دلیل نام گذاری کاشان به "دارالمومنین"

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، دلیل نام گذاری کاشان به "دارالمومنین" را در سبک زندگی اسلامی و مومنانه مردم این منطقه دانست و گفت: حضورعلما، روحانیون، حوزه های علمیه فعال و بیوت علما در محلات مختلف کاشان و اثرگذاری آنها در افکار عمومی جامعه، توانسته نقش مهمی در رفتار و ایده زندگی مردم این شهر و حتی کسانی که وارد این شهر مذهبی، تاریخی  و گردشگری می شوند، داشته باشد.

عضو فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس با تاکید بر لزوم حضور پر رنگ تر روحانیون و حوزه های علمیه در عرصه تربیت دینی و اجتماعی مردم، افزود: از روحانیون و حوزه های علمیه  انتظار داریم به منظورجلوگیری از نفوذ فرهنگ غرب، همان نقشی را  که از قدیم الایام تاکنون در تربیت و رفتار اجتماعی مردم داشته اند، همچنان حفظ نموده و از صحنه خارج نشوند.

مساجد کشورمان باید مدرنیته  و بروز باشند

وی، با تاکید بر این که مساجد کشورمان باید به روز و براساس حفظ اصالت های اسلامی باشند، گفت: روحانیونی که در مساجد امام جماعت هستند، با حفظ اصالت های اسلامی، بتواند با نگاه جدید و ارتباط مستمر هدایت رفتاری خود را  نسبت به مردم  داشته باشند .

ساداتی نژاد یاد آور شد: درحالی که دنیای غرب با ابزار رسانه ای خود قصد ضربه زدن به اسلام ناب محمدی(ص) را دارند، حوزه های علمیه باید درجهت حفظ اصالت های دینی و مذهبی و خنثی نمودن توطئه های دشمنان تلاش جدی تری را به عمل آورند.

نماینده مردم شهرستانهای کاشان و آران و بیدگل در مجلس شورای اسلامی در ادامه با اشاره به این که آسیب های اجتماعی مهمترین دغدغه رهبری و نمایدگان مجلس شورای اسلامی است، گفت : به همین دلیل مجلس شورای اسلامی تاکنون جلسات متعددی را پیرامون آسیب های اجتماعی برگزارکرده و دولت نیز با تامین اعتبارات خاص، تمهیدات ویژه ای را انجام داده است.

مهمترین چالش های آسیب های اجتماعی

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی، طلاق، مواد مخدر و حاشیه نشینی در شهرها را مهمترین چالش های آسیب های اجتماعی دانست و اظهار داشت: اگر درحوزه آسیب های اجتماعی  اقدامات  جدی به عمل نیاید در آینده با چالش های اساسی مواجه خواهیم بود، لذا همان طور که مجلس شورای اسلامی براساس  توصیه های مقام معظم رهبری در بحث قانون گذاری، سازکارهای ویژه ای را در دستور کار دارد، مسئولین اجرایی نیز رفع آسیب های اجتماعی را در اولویت کاری خود قراردهند .

ساداتی نژاد، رسیدگی به مشکلات معیشتی مردم و رفع معضلات بیکاری را از مهمترین عوامل کاهش آسیب های اجتماعی درکشورمان عنوان کرد و گفت: استفاده از ظرفیت های مردمی، خیرین  و حوزه های علمیه می تواند در رفع آسیب های اجتماعی بسیار موثر باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha