جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تشدید اقدامات امنیتی در الدراز

حوزه/ جنبش جوانان الدراز در سایت تویتر تصاویری منتشر کرده که نشان می دهد، نیرو های نظامی به همراه کامیون ها و جرثقیل های وابسته به وزارت کشور بحرین وارد شهرک الدراز شده و اقدام به کندن زمین های اطراف منزل آیت الله قاسم کرده و سپس موانع بتنی را در آن قرار داده اند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، نیرو های آل خلیفه در راستای تشدید محاصره و اقامت اجباری آیت الله عیسی قاسم موانع بتنی در اطراف منزل ایشان نصب کردند.

جنبش جوانان الدراز در سایت تویتر تصاویری منتشر کرده اند که نشان می دهد، نیرو های نظامی به همراه کامیون ها و جرثقیل های وابسته به وزارت کشور بحرین وارد شهرک الدراز شده و اقدام به کندن زمین های اطراف منزل آیت الله قاسم کرده و سپس موانع بتنی را در آن قرار داده اند.

تاکنون مشخص نشده است که هدف مقامات آل خلیفه از تحرکات نظامی روزانه در محله های الدراز، یورش و تشدید محاصره این شهرک چیست؛ این در حالی است که رژیم آل خلیفه از اول ماه جاری اعلام کرده است که شهرک منطقه ممنوعه است و در آن یک تابلوی رسمی نصب کرده است که بر روی آن نوشته به این منطقه نزدیک نشوید و دستور داده که از آنجا دور شوید.

علی رغم اینکه وزارت کشور بحرین مدعی شد که در عملیات امنیتی علیه این شهرک موفق بود و در آن تجمع گسترده مردم در اطراف منزل آیت الله قاسم را به زور پراکنده کرده است و 5 تن از تجمع کنندگان را به قتل رساند اما تداوم محاصره نظامی شهرک و اقامت اجباری آیت الله قاسم نشان از نیت شوم آل خلیفه دارد.

فعالان در این مرحله حساس به خطرناک بودن حضور مردمی و علمایی در دفاع از آیت الله قاسم که بیش از سه ماه است که از حصر ایشان می گذرد، هشدار می دهند، برخلاف نظر طارق الحسن رئیس امنیت عمومی بحرین که بعد از هجوم خونین به شهرک الدراز گفت: آیت الله عیسی قاسم هدف این عملیات نیست و ایشان در حصر اجباری قرار نمی گیرد.

فعالان معتقدند که این دروغ ها از اقداماتی علیه آیت الله قاسم خبر می دهد به ویژه بعد از اینکه عراق از درخواست رژیم مبنی بر پذیرش آیت الله قاسم در این کشور امتناع ورزید و برنامه تبعید اجباری آیت الله به نجف اشرف به شکست انجامید.

حال هیچ خبری از آیت الله قاسم به دست نمی رسد و ارتباط و ملاقات با ایشان ممکن نیست و نیرو های رژیم که اطراف خانه را محاصره کرده اند اجازه نمی دهند که اهالی به منزل ایشان نزدیک شوند یا با آیت الله ملاقات کنند.

تنها دیداری که با آیت الله قاسم بعد از هجوم خونین دوم خرداد انجام گرفت، ملاقات آیت الله سید عبد الله غریفی، شیخ محمد صنقور و شیخ محمد صالح الربیعی است که در منزل آیت الله قاسم انجام گرفت و روزنامه توقیف شده "الوسط به نقل از منابعی اعلام کرد که دیدار به صورت رسمی صورت نگرفت.

از دوم خرداد شهرک الدراز به صورت بی سابقه محاصره شد و نیرو های نظامی در ورودی های شهرک متمرکز شده و یورشی جزئی به داخل داشته اند.

این محاصره از ژوئن سال گذشته میلادی با هدف تنگ کردن حلقه تجمع مردمی که در اطراف منزل آیت الله قاسم شکل گرفته بود، آغاز شد. تجمع مردمی در الدراز بعد از لغو تابعیت آیت الله عیسی قاسم و محاکمه ایشان به اتهاماتی که مربوط به دریافت خمس بود، برگزار شد و این تجمع به تظاهرات مردمی تبدیل شد که در طول هفته در شهرک برگزار می شد.

اهالی شهرک هر جمعه بعد از برگزاری نماز ظهر و عصر در مسجد امام صادق (علیه السلام) تظاهرات گسترده ای راه اندازی می کردند، اما بعد از هجوم خونین دوم خرداد امسال، دایره محاصره گسترده شد و به داخل شهرک کشیده شد و از مقابل منزل آیت الله قاسم آغاز و سایر محله ها را در برگرفت. این اقدام رژیم با هدف تعقیب تظاهرات کنندگان و سرکوب دعوت به تظاهرات در مرکز آن صورت گرفت.

در مقابل گروه های انقلابی عملیاتی صورت داده و خودرو های زرهی که در ورودی ها و داخل شهرک حضور داشت،  هدف قرار دادند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha