جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار ائمه جمعه ایالت های  هند

حوزه/ عضو شورای سیاست گذاری ائمه جمعه کشور گفت: این ستاد با توجه به تجربیات علمی و عملی که طی سالهای بعد از انقلاب شکوهمند اسلامی کسب کرده است آماده انتقال تجربیات خود به ستاد ائمه جمعه کشور هندوستان می باشد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» حجت الاسلام و المسلمین شکوری شامگاه دوشنبه در دیدار جمعی از ائمه جمعه کشورهندوستان با آیت الله العظمی نوری همدانی، اظهارداشت: بحمدلله طی سالهای اخیر با برنامه ریزی شورای سیاستگذاری ائمه جمعه جمعی از علما و ائمه جمعه کشورهای اسلامی به مدت 10 روز میهمان جمهوری اسلامی و نهاد نماز جمعه می باشند که تاکنون علمایی از کشورهای عراق، سوریه، پاکستان و امروز هم میزبان علمای 6 ایالت از کشور هندوستان هستیم.

وی افزود: تشکیلات ستاد نمازجمعه تجربیات و امکانات محدود خود را در اختیار ائمه جمعه جهان اسلام بگذارد  تاکنون دو سه نشست برگزار شده و ائمه جمعه کشور عراق، ائمه جمعه پاکستان و سوریه نیز به ایران سفر و با رئیس و معاونان شورای سیاستگذاری و ائمه جمعه کشور دیدار و گفت وگو داشته اند و بدون تردید این برنامه ها ادامه خواهد داشت.

۵۹۰ نماز جمعه در هندوستان برپا می شود

در ادامه حجت الاسلام و المسلمین سیداحمد نقوی به نمایندگی از ائمه جمعه هندوستان در سخنانی گفت: بیشتر ائمه جمعه ما از شاگردان آیت الله العظمی نوری همدانی هستند که در زمانیکه قم بودند از دروس ایشان بهره ها برده اند.

وی ادامه داد: قریب به 19 ماه از تشکیل ستاد نمازجمعه هندوستان می گذرد که تاکنون موفق به راه اندازی سه کارگاه هم اندیشی ائمه جمعه شده ایم که در این مسیر حمایت های نماینده مقام معظم رهبری در هندوستان (حجت الاسلام و المسلمین مهدی پور) بسیار جدی و اثر بخش بوده است.

حجت الاسلام نقوی بیان داشت: در حال حاضر 590 نماز جمعه در سراسر هندوستان اقامه می شود و یک بولتن خبری داریم که با همت گروههای علمی ستاد، منتشر می شود و یکی دو روز مانده به نماز جمعه برای ائمه جماعات ارسال می کنیم تا بتوانند بهره کافی ببرند.

وی در پایان گفت: در حال حاضر 30 نفر از ائمه جمعه 6 ایالت هندوستان به منظور بررسی زمینه های همکاری و فعالیت های علمی میان ستاد اقامه نماز جمعه هندوستان و جمهوری اسلامی ایران به مدت 10 روز در کشور به سر خواهند برد.

انتهای پیام   313/17

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha