پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام سید جلال حسینی - آستان قدس رضوی

حوزه/ معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی گفت: امروز مردم دنیا به معرفی الگوهایی نیاز دارد که بتوانند با تاسی به سیره، روش و منش اسوه های جهانی، در ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی رشد کنند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از مشهد، حجت الاسلام سید جلال حسینی، معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی، شب گذشته در همایش سفیر رضوان، در تالار قدس آستان قدس رضوی با بیان این که هدف این همایش تبیین اقدامات فرهنگی، اجتماعی و سیاسی سیره امام جواد(ع) است، گفت: هدف سلسله همایش های بین المللی آستان قدس رضوی تعمیق بخشی و نشر و اشاعه اسلام ناب و تعالیم اهل بیت(ع) است.

وی، ائمه معصومین(ع) را به عنوان الگوهای شایسته ای برای جهانیان دانست که همواره در مهجوریت بوده اند و اظهار کرد: ایام شهادت اهل بیت(ع) فرصت ذی قیمتی برای تامل و تدبر در سیره ائمه معصومین به عنوان الگو های انسان ساز است.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با بیان این که امت های اسلامی باید به سیره، روش و منش ائمه اطهار(ع) به عنوان الگوهای انسان ساز امت های اسلامی تاسی کنند، ابراز کرد: باید ابعاد مختلف فردی، اجتماعی، فرهنگی و سیاسی اهل بیت(ع) تبیین شود تا این معارف ناب و تعالیم دینی مهجور باقی نمانند.

حجت الاسلام حسینی، رسالت همه امت های اسلامی را ترویج معارف ناب اهل بیت(ع) و انوار نورانی اسلام ناب عنوان کرد و با اشاره به ضرورت بازخوانی ابعاد مختلف شخصیتی ائمه معصومین(ع) به خصوص امام جواد(ع)، بیان کرد: حضرت رضا(ع) در بیانی فرمودند که شما باید علوم ما را بیاموزید، نسبت به آن معرفت پیدا کنید و سپس آن را به دیگران بیاموزید.

معاون تبلیغات و ارتباطات اسلامی آستان قدس رضوی با اشاره به حضور بالغ بر 700 نفر از 25 ملیت در همایش سفیر رضوان، این همایش بین المللی را گامی موثر و رو به جلو در راستای اهداف آستان قدس رضوی دانست.

حجت الاسلام والمسلمین حسینی محور این همایش را تبیین جلوه هایی از فرهنگ و سیاست در سیره امام رضا(ع) عنوان کرد و از همه خواست تا در تبیین سیره اهل البیت(ع)، انبیا و اولیای الهی آنچنان که شایسته و بایسته است بکوشند.

انتهای پیام 313/48

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha