جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
اسلام‌ستیزان هلند

حوزه/ گروه اسلام ستیز پگیدا در هلند در اقدامی مضحک، درب مدرسه اسلامی را با قفل دوچرخه بستند تا مانع از ورود دانش آموزان مسلمان به مدرسه بشوند.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از آناتولی، گروه اسلام‌ستیز پگیدا در هلند، درب یک مدرسه ابتدایی را به روی دانش آموزان مسلمان قفل کرد تا آنان نتوانند وارد مدرسه شوند.

دانش آموزان یک مدرسه ابتدایی اسلامی در شهر لیدن در هلند که پس از تعطیلات تابستانی به مدرسه مراجعت کردند، با صحنه عجیبی روبرو شدند، درب ساختمان مدرسه آنان قفل شده بودند و آن‌ها نتوانستند وارد ساختمان اصلی شوند. گروه راست گرای افراطی پگیدا یک قفل دوچرخه بر درب اصلی نصب کرده و تصاویر این اقدام مضحک را در شبکه‌های اجتماعی به اشتراک گذاشته بودند.

این گروه افراطی همچنین یک یادداشت با تصویر جمجمه و استخوان صلیبی بر روی درب قرار داده بودند.

گلسوم دوغان سخنگوی مدرسه ابتدایی اریسله در لیدن گفت: پس از چنین حادثه‌ای ما دیگر احساس امنیت نداریم. این نخستین بار است که چنین حادثه‌ای در 24 سال گذشته رخ می‌دهد.

این گروه ماه گذشته نیز اقدامات مشابهی علیه یکی از مساجد هلند انجام داده و مسلمانان را تهدید کرده بودند. آن‌ها پوسترهای تهدید آمیز و اسلام‌ستیزانه در حصار اطراف محل ساخت و ساز مسجد جدید سلیمیه که کار ساخت آن دسامبر 2016 آغاز شده بود، نصب کرده بودند.

عبدالحق جرمومی، سیاستمدار حزب کارگر محلی هلند این اقدام را عملی نژادپرستانه از سوی پگیدای هلند نامده و آن را به شدت محکوم کرد.

مسئولین مدرسه این حادثه را به پلیس گزارش کرده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha