جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
مساجد

حوزه/ معاون تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: طبق آمارهای موجود تنها ۵۰ مسجد در استان کرمانشاه دارای خانه عالم هستند.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در کرمانشاه، مجتبی فتح اللهی نژاد، پیش از ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: مساجد در جامعه اسلامی دارای اهمیت ویژه ای هستند به همین منظور باید یک مساجد از نظر امکانات مشکلی نداشته باشد، با این وجود می بینیم که اکثر مساجد استان کرمانشاه فاقد خانه عالم ندارند.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: برای اینکه بتوانیم مساجد را به روز کنیم، نیازمند یاری خود مردم، بسیجیان و صاحبان اندیشه در این امر هستیم تا شاهد مساجدی پویا و فعال در استان باشیم.

وی عنوان کرد: مساجد هستند که تاکنون به دشمنان دین خدا اجازه تعدی به جامعه اسلامی را نداده اند، لذا باید ارزش این امتیاز ویژه را دانست و توجه بیشتری به این مکان مقدس داشته باشیم، زیرا ترس دشمنان از مساجد مسلمان است.

فتح اللهی نژاد با تاکید بر ضرورت حضور جوانان و نوجوانان در مساجد، افزود: باید جاذبه ها را در مساجد ایجاد کنیم و زمینه جذب قشر جوان به اینگونه امکان مقدس را فراهم آوریم یعنی اینکه مسجد جاذبه واقعی داشته باشد.

معاون اداره کل تبلیغات اسلامی استان کرمانشاه گفت: خوشبختانه پایگاه های بسیج مساجد در سطح استان از نظر فعال بودن در جایگاه مناسبی قرار دارند و همین امر می تواند یکی از جاذبه های مسجد برای جذب جوانان به این مکان مقدس باشد.

وی افزود: یکی از نقاط ضعف در مساجد ما این است که در بیشتر آنها تنها نماز مغرب و عشاء اقامه می شود و نمازهای صبح، ظهر و عصر درب این مکانها بسته است که این رویه باید اصلاح شود.

فتح اللهی نژاد با اشاره به نیاز مساجد به خانه عالم، گفت: طبق آمارهای موجود تنها 50  مسجد در استان کرمانشاه دارای خانه عالم هستند. یکی دیگر از مشکلات ما در اداره مساجد، نیاز مالی است که در این زمینه ضمن تشکر از خیرین استان از مسئولان درخواست داریم که در این زمینه ما را تنها نگذارند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha