جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام حسین درودی - ستاد همکاری‌ها

حوزه/ در نشست دبیران کمیته های استانی قطب سه کشوری ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش بر ضرورت توانمند سازی روحانیون و انجام پژوهش های لازم در راستای تربیت دینی دانش آموزان تاکید شد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از تهران، حجت الاسلام حسین درودی، معاون امور استان ها ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش، امروز در نشست دبیران کمیته های استانی قطب سه ستاد همکاری ها، در سالن جلسات این ستاد در  تهران، با تسلیت فرا رسیدن سالروز شهادت جانسوز حضرت امام جواد علیه السلام، گفت: با توجه به برگزاری نشست رابطین سراسر کشور ستاد همکاری ها در قم انتظار می رود، قطب ها همکاری ویژه ای در خصوص توجیه رابطین داشته باشند

وی، عملکرد قطب سه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش را مثبت ارزیابی کرد و افزود: امید می رود که عملکرد خوب قطب سه الگوی کمیته های استانی و شهرستانی باشد و شاهد درخشش روز افزون حوزه و آموزش و پرورش در تربیت نسلی پاک و دل بسته به دین و معنویت باشیم.

حجت الاسلام درودی در ادامه ضمن تقدیر از ابتکار عمل قطب دو در بر گزاری جلسه توجیهی اعضا و رابطین کمیته ها از طریق ویدیو کنفرانس، ابراز امیدواری کرد: دیگر قطب ها نیز از این طریق با  استانهای تابع خود ارتباط برقرار کنند .

 معاون امور استان های ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش همچنین ضمن تبریک انتخاب مهندس بطحاِیی به عنوان وزیر آموزش و پرورش، محور جلسه این نشست را برنامه های پیشنهادی  استان ها برای سال آینده عنوان کرد و گفت؛ خوشبختانه وزیر محترم در ارائه برنامه های خود به مجلس شورای اسلامی  از ارتقا سطح همکاری حوزه و آموزش و پررش از طریق ستاد همکاری ها خبر داد که امیدواریم در دوره جدید وزارت  شاهد شکوفایی سطح همکاری ها در هر دو نهاد حوزه و آموزش و پرورش باشیم.

لزوم توانمندسازی روحانیون برای حضور در مدارس

در ادامه این نشست، محمد نظری دبیر قطب سه ستاد همکاری های حوزه و آموزش و پرورش خواستار حضور جدی تر حوزه در تعامل و همکاری با آموزش وپرورش شد و گفت ؛ معتقدم حوزه علاوه بر پشتیبانی های فعلی می بایست بخشی از بودجه آموزشی خود را صرف توانمند سازی روحانیون و انجام پژوهش های لازم در این زمینه نماید.

وی ادامه داد: باتوجه به کثرت گستردگی مدارس و واحد های آموزشی بودجه های تخصیصی به کمیته ها، پاسخ گوی نیازها نیست و برخی استان های وسیع مانند فارس با مشکل مواجه می شوند. 

سیر مطالعاتی فعالیت های تبلیغی در مدارس ایجاد شود

رفیعی، دبیر کمیته ستاد همکاری ها در خوزستان نیز در این نشست گفت ؛ محتوای ارائه شده از سوی روحانیون در مدارس و واحد های آموزشی نیازمند پژوهش هدفمند و عمیق است و انتطار می رود تدابیری اندیشیده شود حوزه در این خصوص با در نظر گرفتن سیر مطالعاتی برای فعالیت های تبلیغی در مدارس و مقاطع مختلف تحصیلی، طلاب را به مدارس اعزام نماید.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha