سه‌شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۳ شوال ۱۴۴۵ | Apr 23, 2024
یورش ۱۰۲ شهرک نشین صهیونیست به مسجدالاقصی/ سخت گیری اسرائیل در خصوص کتب فلسطینی

حوزه/ بیش از صد شهرک‌نشین صهیونیست روز گذشته با همراهی نظامیان مسلح به مسجدالاقصی یورش بردند. در اخباری مشابه، رژیم صهیونیستی مانع ورود کتب فلسطینی به مسجدالاقصی شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از imemc، روز گذشته 102 شهرک‌نشین صهیونیست از طریق دروازه مغربی به محوطه مسجدالاقصی یورش بردند. به گفته منابع خبری فلسطینی شهرک‌نشینان صهونیستی در دسته‌های مختلف و به شیوه‌ای تحریک کننده با مشایعت نظامیان اسرائیلی به داخل محوطه مسجد حمله بردند.
به گفته منابع محلی گروهی از دانشجویان فلسطینی در مقابل آنان ایستادگی کردند.
در سال 2003، رژیم صهیونیستی درتصمیمی یک طرفه، علیرغم اعتراضات اداره اوقاف اسلامی فلسطین، اجازه ورود بازدیدکنندگان غیرمسلمان به مسجدالاقصی را صادر کرد. از آن زمان تاکنون شهرک‌نشینان یهودی با همراهی نظامیان تا دندان مسلح، هر چند وقت یک بار به مسجد یورش برده، این درحالی است که رژیم اسرائیل ورود ساکنان مسلمان را به شدت محدود ساخته است.
سخت گیری اسرائیل در خصوص کتب تحصیلی فلسطینی
در اخباری مشابه، نظامیان اسرائیلی بر دروازه‌های مسجدالاقصی مستقر شده و مانع از ورود کتاب‌های درسی متعلق به سه مدرسه فلسطینی به داخل محوطه مقدس فلسطینیان شدند. گفتنی است این کتاب‌ها مربوط به دو دبیرستان و یک مهدکودک بودند و نظامیان اسرائیل با دیدن علامت دولت خودگردان فلسطین از ورود این کتب خودداری کردند.
سال تحصیلی فلسطین از امروز آغاز می‌شود و بیشتر مدارس فلسطینی در شرق بیت المقدس از برنامه تحصیلی فلسطینی تبعیت کرده و کتب فلسطینی آموزش می‌دهند. این درحالی است که وزیر آموزش اسرائیل سعی دارد استفاده از کتب فلسطینی را در بیت المقدس اشغالی ممنوع ساخته و آن‌ها را با کتاب‌های درسی اسرائیلی جایگزین کند.
فلسطینیان مقاومت شدیدی در این باره نشان داده‌اند، زیرا کتب صهیونیست‌ها تاریخ و فرهنگ ملت فلسطین را تحریف کرده‌اند.
طبق اخبار محلی، شهرداری اسرائیل در غرب بیت المقدس نیز بر مدارس شرق بیت المقدس برای آموزش کتاب‌های صهیونیست‌ها در کلاس‌های درس به کودکان فشار زیادی وارد آورده، و مدارسی که در مقابل این فشارها مقاوت کنند باید خسارات مالی زیادی را متحمل شوند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha