جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ مراسم عزاداری شهادت امام جواد(ع) در بیوت مراجع و علما -۱

حوزه/مدیر حوزه‌ علمیه استان خراسان شمالی با تأکید بر اینکه جوانان جامعه اسلامی باید از امام جواد (ع) الگو بگیرند، گفت: حضرت امام جواد(ع) بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی است و هرکس آن بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهد به سعادت و خوشبختی می‌رسد.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از خراسان شمالی، حجت‌الاسلام‌ حجت سالاری مکی، شامگاه سه‌شنبه در جمع عزاداران مراسم شام شهادت امام جواد (ع)، ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت نهمین خورشید آسمان ولایت اظهار داشت: حضرت امام جواد(ع) بهترین الگو برای نوجوانان و جوانان جامعه اسلامی است.

وی رمز موفقیت جوانان را در تبعیت از دستورات الهی و نیز حرکت در مسیر ولایت دانست و افزود: امام جواد(ع) به‌عنوان جوان‌ترین امام شیعیان دارای خصوصیات و ویژگی‌های خوب و نیکویی است که هرکس آن بزرگوار را الگوی زندگی خود قرار دهد به سعادت و خوشبختی می‌رسد.

دبیر شورای حوزه علمیه خراسان شمالی در ادامه با بیان اینکه امروز جامعه اسلامی مورد هجوم فرقه‌های ضاله همچون شیطان‌پرستی و مسیحیت تبشیری و تکفیری قرارگرفته است، گفت: باید با الگو گرفتن از شهیدانی همچون شهید محسن حججی که با آن نگاه باصلابت و نترس از تکفیری‌ها در مقابل چنین فرقه‌ها و تکفیری‌ها ایستاد و اسلام ناب را در جهان گسترش داد، ما نیز در مقابل دشمنان با صلابت ایستادگی و مقاومت کنیم.

وی با بیان حدیثی از امام جواد (ع) در  سفارش به شیعیان که صبر را همیشه تکیه‌گاه خود قرار دهید، اظهار داشت: با ایستادگی و صبر در برابر سختی‌ها و هوس‌ها انسان می‌تواند به سعادت دست یابد.

مدیر حوزه علمیه خراسان شمالی ادامه داد: به‌ عنوان‌ مثال اگر جوانی پاک در برابر شبکه‌های مجازی و شبکه‌های ماهواره‌ای مستهجن بتواند صبر کند و دست نگه دارد تا این محتواهای غیراخلاقی خوراک فکری او نشود می‌توان سعادت را در این فرد مشاهده کرد.

وی تصریح کرد: هرگاه به آستانه گناه رسیدی خود را نگاه‌دار و با توکل به خدا، آن شر را از خودت دور کن و همان‌طور که انسان در زمستان با پوشیدن لباس‌های زیاد سعی می‌کند بدن خود را در مقابل سرما گرم نگه دارد، در دوره آخر زمان هم بایستی برای مقابله با گناه لباس تقوای ضخیم بپوشد و از گناهی که در جامعه پیچیده است محفوظ بماند.

حجت‌الاسلام‌ سالاری مکی خاطرنشان کرد: امام جواد (ع)، به‌عنوان جوان‌ترین امام شیعه محسوب می‌شوند و به همین خاطر سیره و سبک زندگی این بزرگوار می‌تواند بهترین الگو برای نسل جوان جامعه ما باشد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha