پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
ازدواج آسان

حوزه/مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی گفت: بزرگان محلات و هیئت امنای مساجد دست‌ به‌کار شوند تا بستری برای معرفی دختران و پسران مناسب به خانواده‌ها به‌منظور تسهیل ازدواج آگاهانه و ازدواج آسان فراهم شود.

حجت‌الاسلام علی خادمی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، با تبریک فرا رسیدن هفته ازدواج اظهار داشت: ازدواج به‌موقع یکی از توصیه‌های دین اسلام است و خداوند در قرآن کریم به کسانی که به سن ازدواج رسیده‌اند امر فرموده نسبت به این مسئله اقدام کنند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی افزود: در دهه‌های گذشته محیط کوچک بود و خانواده‌ها و زوجین به‌ راحتی فرد مناسب و هم‌ کفو خود را پیدا می‌کردند؛ اما اکنون به دلیل بزرگ شدن محیط و جامعه پیرامونی جوانان به‌سختی می‌توانند هم‌کفو خود را پیدا کنند.

وی تصریح کرد: بزرگان محلات و هیئت‌امنای مساجد دست‌به‌کار شوند تا بستری برای معرفی دختران و پسران مناسب به خانواده‌ها به‌منظور تسهیل ازدواج آگاهانه و ازدواج آسان فراهم شود.

حجت‌الاسلام خادمی با اشاره به آیاتی از قرآن کریم در مورد مسئله ازدواج، گفت: خداوند زن و مرد را مایه آرامش همدیگر قرار داده و کانون خانواده نزد خداوند دارای جایگاه بسیار والایی است.

عضو شورای فرهنگ عمومی استان خراسان شمالی اظهار داشت: متأسفانه در حال حاضر به دلیل برخی از مشکلات سن ازدواج در کشور ما بالا رفته که این مسئله می‌تواند موجب بروز آسیب‌های جدی شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی، توقعات بالا، مهریه‌های سنگین و تجمل‌گرایی را از جمله موانع ازدواج برشمرد و از خانواده‌ها خواست در زمینه ازدواج آسان جوانان را یاری کنند.

حجت‌الاسلام خادمی افزود: همچنین باید مسئولان و نهادهای مرتبط هم زمینه ازدواج آسان را برای جوانان فراهم کنند تا کمتر جوانان دچار آسیب شوند.

وی با اشاره به نتایج تشکیل به‌موقع خانواده و همچنین ازدواج مناسب، گفت: در این راستا تأکید شده است که به دنبال ازدواج است که زن و مرد می‌توانند در آرامش زندگی خود را آغاز کنند و این آرامش در خانواده‌ها باعث می‌شود تا جامعه نیز به سمت‌وسوی سعادت و سلامت بهتری سوق داده شود.

مدیرکل تبلیغات اسلامی خراسان شمالی با تاکید بر اینکه نقش خانواده ها در ازدواج آسان و آگاهانه و بهنگام جوانان انکار ناپذیر است، افزود: خانواده ها نباید مسئله ازدواج جوانان را سخت بگیرند، زیرا سخت گیری و توجه به تجملات عامل گریز آنان از ازدواج به شمار می آید.

وی خاطرنشان کرد: باید همه ما به این امر توجه کنیم که سلامت جامعه در گرو سلامت خانواده‌ها و تک‌تک افراد است و ازدواج می‌تواند با تضمین سلامت جنسی، روحی و عاطفی افراد بالغ جامعه مسیر را برای تعالی دیگر اقشار هموار کند.

انتهای پیام/

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha