جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مسجدالاقصی

حوزه/ سازمان اسرائیلی موسوم به "یارا" که در زمینه تشویق یهودیان افراطی برای ورود به مسجدالاقصی فعالیت می کند، در گزارش خود گفت: از ابتدای سال جاری تا کنون حدود ۲۰ هزار شهرک نشین یهودی به مسجدالاقصی وارد شده اند؛ اقدامی که از نظر مسلمانان جهان هتک حرمت مسجدالاقصی محسوب می شود.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» سازمان اسرائیلی موسوم به "یارا" که در زمینه تشویق یهودیان افراطی برای ورود به مسجدالاقصی فعالیت می کند در گزارش خود گفت از ابتدای سال جاری تا کنون حدود 20 هزار شهرک نشین یهودی به مسجدالاقصی وارد شده اند.

این سازمان افزود: 20464 اسرائیلی در سال جاری به مسجدالاقصی وارد شده اند؛ اقدامی که از نظر مسلمانان جهان هتک حرمت مسجدالاقصی محسوب می شود.

بنا بر این گزارش 4369 اسرائیلی از ابتدای ماه آگوست جاری وارد مسجدالاقصی شده اند که تعداد آنها در مقایسه با همین دوره در سال گذشته 172% افزایش داشته است.

این سازمان ادامه داد: تعداد یهودیان شهرک نشین که امسال توانسته اند وارد مسجدالاقصی شود افزایش چشمگیری داشته که بی سابقه است و فقط روز گذشته 104 نفر از آنها وارد مسجدالاقصی شده اند.

همچنین بنا بر آمار به دست آمده از منابع فلسطینی 17 هزار شهرک نشین یهودی در سال 2016 وارد مسجدالاقصی شده اند و بیش از 14 هزار شهرک نشین در سال 2015 و حدود 15 هزار هرک نشین نیز در سال 2014 وارد این مسجد مقدس اسلامی شده اند.

شهرک نشینان معمولا از باب المغاربه در دیوار غربی مسجدالاقصی وارد این مسجد می شوند؛ دیواری که صهیونیست ها در صبح ها و پس از نماز ظهر به جز روزهای جمعه مدیریت آن را بر عهده دارند.

اداره اوقاف اسلامی قدس می‌گوید پلیس اشغالگر اسرائیلی زمینه هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان را فراهم می کند و امنیت آنها را نیز عهده دار می شود.

تا کنون اداره اوقاف قدس بارها از اداره اوقاف اردن خواسته است که از هتک حرمت مسجدالاقصی توسط شهرک نشینان اسرائیلی جلوگیری کند و در این زمینه اقدامی قاطعانه انجام دهد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha