سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام و المسلمین محمد حسین پوریانی

حوزه/ عضو هیئت علمی پژوهشگاه علوم و فرهنگ اسلامی خواستار بهره گیری از ظرفیت عظیم شبکه های اجتماعی و فضای مجازی در مسیر حل و رفع معضلات فرهنگی و اجتماعی شد.

حجت الاسلام والمسلمین محمد حسین پوریانی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با بیان این که امروزه فضای مجازی هم می تواند برای جامعه ما فرصت آفرین باشد و هم تهدیدزا ، اظهار داشت: حقیقتاً چنانچه ما بتوانیم از فضای مجازی و بستری که به وجود آورده در جهت اصلاح فرد و جامعه استفاده کنیم، قطعاً در پیشبرد امور فرهنگی موفق بوده ایم اما اگر نتوانیم در این جهت گام برداریم ، باید شاهد افزایش آسیب ها و مضرات فضای مجازی در سطح جامعه باشیم.

وی همچنین با اشاره به تاثیرات قابل توجه و جایگاه شگرف فضای مجازی در شکل دهی به فرهنگ عمومی جامعه افزود: واقعیت آن است که هم اکنون فضای مجازی نه فقط بر روی فرد و روحیات و خلق و خوی او بلکه بر فرهنگ عمومی جامعه تاثیر بسزایی دارد و اهمیت و حساسیت این موضوع می طلبد که نخبگان حوزه و دانشگاه ابعاد و جوانب آن را مورد توجه و کار کارشناسی خود قرار داده و راهکارهایی برای استفاده درست از فضای مجازی ارایه دهند.

مدیر مرکز مطالعات فرهنگی و اجتماعی این پژوهشگاه بیان داشت: بی شک اگر ما با نگاه علمی و دغدغه مندانه به شناخت فرصت ها و ظرفیت های فضای مجازی اهتمام بورزیم در این حالت می توانیم آن را به سمت نقطه مطلوب هدایت کرده ومانع از انحراف کاربران فضای مجازی شویم.

وی همچنین با اشاره به رشد آسیب های اجتماعی در جامعه طی سال های اخیر خاطرنشان کرد: از طریق بستر فضای مجازی که امروزه بسیار همه گیر شده می توان با تبیین و اشاعه آموزه های اسلامی در بحث سبک زندگی ، به مقابله با بسیاری از آسیب ها و معضلات فرهنگی و اجتماعی پرداخت.

وی با بیان این که شبکه های اجتماعی می تواند یک رسانه بسیار فراگیر و پویا در جهت شناخت معضلات و مقابله با آن ها به شمار  رود، افزود: هم از حیث اطلاع رسانی و هم به خصوص فرهنگ سازی باید از فضای مجازی که امروز در اختیار ماست نهایت استفاده را کرد، البته کسی منکر آن نیست که همین حالا هم فضاهای بی محتوا و آلوده در فضای مجازی بسیار است اما به هر طریق خیلی از آموزه های دین را با نگاه علمی و به صورت روشمند می توان در همین بستر ترویج داد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha