جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
گزارش تصویری مراسم آغاز به کار گروه های تبلیغ نوین و خلاق

حوزه/ حجت الاسلام والمسلمین واعظی، در مراسم آغاز به کار گروه‌های تبلیغ نوین و خلاق اصفهان با تاکید بر ضرورت حضور روحانیت در فضای مجازی گفت: از واقعیت نباید فرار کرد، ما نسبت به آن آهنگی که تکنولوژی در حرکت است، ما خیلی کند هستیم.

به گزارش خبرگزاری «حوزه» از اصفهان، حجت‌الاسلام والمسلمین احمد واعظی، رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم، شامگاه چهارشنبه در مراسم آغاز به کار گروه‌های تبلیغ نوین و خلاق دفتر تبلیغات اسلامی اصفهان، اظهار کرد: حوزه علمیه و روحانیت نسبت به تبلیغ دین و استفاده از ابزارهای نوین خیلی دیر شروع کرد.

وی با بیان اینکه البته آغاز آن خود جای شکر دارد، خاطرنشان کرد: روحانیت عموماً نسبت به امور نوین و نو پاسخ می‌دهد، گفت: از واقعیت نباید فرار کرد، ما نسبت به آن آهنگی که تکنولوژی در حرکت است، ما خیلی کند هستیم.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی قم خاطرنشان کرد: کمتر کسی فکر می‌کرد زمانی که در دهه 90 میلادی موبایل به جهان عرضه شد، چنین پیشرفتی بکند و امروز شاهد پوشش موبایلی 7 میلیارد نفری در جهانی با جمعیت هفت میلیارد و 400 میلیون نفر هستیم .

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی تأکید کرد: عملاً استفاده از موبایل در جهان 5.4 میلیارد نفر است، طبق آمارهای رسمی جهانی در یک روز از سال 2016 بیش از 8 میلیارد فیلم دیده می‌شود، این آمارها پیام‌های خاصی دارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین واعظی بیان کرد: ذائقه‌ها در حال تغییر است، تغییر و تحولات در تکنولوژی با خودش فرهنگ خاص می‌آورد، لذا ما راهی را در عرصه تبلیغ نوین آغاز کردیم و این راه را باید با برنامه جلو برویم.

وی تأکید کرد: در مسیری که در عرصه تبلیغ نوین دفتر تبلیغات اسلامی آغاز کرده است، باید مراقب باشد که دچار غرور نشود و همواره به دو عنصر اثربخشی و مخاطب سنجی اهمیت بدهد.

رئیس دفتر تبلیغات اسلامی ابراز کرد: در عرصه تبلیغ نوین و فضای مجازی و رسانه باید بلند اندیشید و به امور جزئی و کوتاه قانع نشویم، خلاقیت نیز در این عرصه بسیار مهم است.

وی خاطرنشان کرد: ثبات قدم در این راه مهم بوده است، البته ما منکر اثرات تبلیغ سنتی و تبلیغ چهره به چهره نیستیم، حضور روحانی در متن و بطن مردم اثر خاص خودش را دارد، البته روحانی هم باید متوجه باشد که این حضور فیزیکی باید مقدمه ارتباط‌ های بعدی از طریق فضای مجازی باشد.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha