جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
یک سوپرمارکت در آلمان

حوزه/ سوپرمارکت ادکا در هامبورگ، یکی از فروشگاه های زنجیره‌ای شناخته شد در سرتاسر آلمان در اقدامی ابتکاری محصولات خارجی قفسه‌ها را حذف کرده و در عوض پلاکاردهایی با شعارهای ضدنژادپرستی قرار داد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از ایندیپندنت، یک سوپرمارکت در آلمان در اقدامی ابتکاری قفسه‌های محصولات خود را برای نشان دادن اهمیت تنوع و مبارزه با نژادپرستی خالی کرد. 

فروشگاه ادکا در هامبورگ محصولات خارجی قفسه‌ها را حذف کرده و در عوض پلاکاردهایی با شعارهای ضدنژادپرستی و خارجی‌هراسی قرار داد. خریداران شگفت زده هنگام ورود به این سوپرمارکت متوجه شدند بسیاری از محصولات متنوع همیشگی که مورد انتخاب آنان بوده دیگر در قفسه‌ها وجود نداشته که این نشان می‌داد آن‌ها تا چه اندازه به محصولات کشورهای دیگر وابستگی دارند. در عوض پلاکاردی با این عنوان روبروی قفسه‌های خالی گذاشته شده بود: فکر نمی‌کنید این قفسه اکنون بسیار کم تنوع و خسته کننده شده!

بر روی دیگر پلاکاردها مطالب مشابهی چون «اگر داخل مرزهای خود بمانیم این گونه می‌شود»، «بدون خارجی‌ها قفسه‌ها این گونه خالی خواهند بود» و «ما بدون تنوع فقیرتر می‌شویم» نوشته شده بود.

یک سخنگوی فروشگاه گفت: ما به تنوع جمعیتی اهمیت می‌دهیم. مغازه ما انواع موادی را می‌فروشد که در نقاط مختلف آلمان تهیه شده اند، اما تنها همراه با محصولات دیگر کشورها است که می‌توانیم تنوع بی‌نظیری ایجاد کنیم و مشتریانمان را راضی کنیم. ما بسیار خوشحالیم کمپینی راه اندازی کردیم که تا این اندازه واکنش‌های مثبت در پی داشته است.

قرار است دیگر فروشگاه‌های زنجیره‌ای ادکا، که یک غول تجاری در سرتاسر آلمان می‌باشد نیز دست به اقدامات مشابهی بزنند.

جولیا کلوکنر، معاون رئیس حزب اتحادیه مسیحیان دموکرات، این اقدام فروشگاه را  در رسانه‌های اجتماعی تحسین کرده، و آن را «عملی عاقلانه» خطاب کرد که مردم را به تفکر واخواهد داشت.

با نزدیک شدن به انتخابات پارلمانی آلمان در هفته‌های اخیر، بحث‌های و تنش‌های ضدمهاجرت و پناهندگی بار دیگر مورد توجه قرار گرفته‌اند. مسئله مهاجرت در آلمان یک موضوع کلیدی سیاسی برای کسب رای بوده است و احزاب اسلام‌ستیز و ضدپناهندگی در این کشور با استفاده از این مسئله تاکنون توجه زیادی در دنیای سیاسی آلمان به دست آورده‌اند.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha