جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
حجت الاسلام سید محمد سعیدی

حوزه/ تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) گفت: شهیدان رجایی و باهنر از نمونه‌های بزرگ محبت به خداوند و الگویی برای مسؤولان دولت هستند، در هفته دولت، ملت و دولت باید کاری کنند که محبت و شباهت افراد به خداوند افزایش یافته و از دشمنان حضرت حق دوری جوییم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام والمسلمین سید محمد سعیدی صبح امروز در آیین خطبه‌خوانی خادمان حرم مطهر کریمه اهل بیت(س) که در شبستان امام خمینی(ره) برگزار شد، با اشاره به اینکه خداوند متعال در هر مکانی وجود دارد، مطرح کرد: تقرب الی‌الله به معنای نزدیکی مکانی به خداوند نیست بلکه به معنای شباهت به خداوند است.
وی با بیان اینکه محبت به اهل بیت(ع) یک فعل عبادی است، اظهار کرد: از طریق مودت به این خاندان انسان به تقرب الی‌الله می‌رسد؛ محبت به اهل بیت(ع) یک سکه دو رو است که یک طرف آن لطف و محبت نسبت به این بزرگواران و طرف دیگر آن دوری از دشمنان آنهاست.
تولیت آستان مقدس کریمه اهل بیت(س) اضافه کرد: دشمنی با دشمن اهل بیت(ع) به سه بخش قلبی، زبانی و عملی دسته‌بندی می‌شود، اگر فردی به مرحله عمل نرسد باید بداند که نفاق در او وجود دارد که این نفاق باید قبل از فوت رفع شود.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی با تاکید بر اینکه محب خداوند متعال باید از دشمنان خداوند برائت جویند، تصریح کرد: امروزه شبکه‌های مختلف و فضاهای مجازی به شیوه‌ای عمل می‌کند که محبت‌ها و برائت‌ها را وارونه کنند تا مردم به برائت از خداوند و محبت به دشمنان خداوند برسند، این یکی از خطرناک‌ترین اهداف دشمن است.
وی با بیان اینکه برائت از سبک زندگی دشمنان خداوند باید مورد توجه محب خداوند متعال قرار گیرد، اظهار کرد: اگر انسان نسبت به دشمنان خداوند برائت نداشته باشد نمی تواند به تقرب الی‌الله برسد.
حجت الاسلام والمسلمین سعیدی یادآور شد: شهید حججی که کشور به نام و خاطره او معطر است یکی از فعالان عرصه فضای مجازی بود که توانست به شیوه مطلوبی مروج آموزه‌های دینی شود؛ شهیدان رجایی و باهنر از نمونه‌های بزرگ محبت به خداوند و الگویی برای مسؤولان دولت هستند، در هفته دولت، ملت و دولت باید کاری کنند که محبت و شباهت افراد به خداوند افزایش یافته و از دشمنان حضرت حق دوری جوییم.
نماینده ولی فقیه در استان قم با تاکید بر اینکه از عملکرد مسئولان استان قم راضی هستیم، عنوان کرد: امیدواریم این افراد برای ترویج سبک زندگی مورد پسند اهل بیت(ع) تلاش کنند تا شهر قم به این سبک زندگی مزین‌تر و در نتیجه از مباحث زشت و ناپسند دور شود.
انتهای پیام// 15/ 313

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha