جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
کد خبر: 424132
۲ شهریور ۱۳۹۶ - ۱۲:۴۴
حجت الاسلام سیدمحمدجواد رئوف سیدنژاد

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی گفت: وقف برای مؤثر بودن در هر مقطعی، باید با توجه به نياز آن روز انجام ‌شود.

حجت‌الاسلام سید محمدجواد رئوف سیدنژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در خراسان شمالی، اظهار داشت: امروز جامعه در حوزه‌های اشتغال، تحصيل و ازدواج جوانان، كتاب و کتاب‌خوانی، حوزه‌های علمیه، ترويج فرهنگ عفاف و حجاب، آبادسازی مساجد موجود از طريق احداث خانه خدام مساجد، ايجاد كتابخانه در كنار آن‌ها، ساخت خانه عالم و غيره نياز به وقف است.

وی با اشاره به فلسفه  وجودی وقف، گفت: وقف یعنی بهره‌مندی افراد از مزایای موقوفات در حوزه‌های وقف خاص و عام، با این دید و نگرش، بهره‌مندی گروه‌های هدف از مزایای وقف محدود می‌شود.

حجت‌الاسلام رئوف سیدنژاد با بیان این که اقداماتی برای ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف در دستور کار است، اظهار داشت: به نظر می‌رسد بهترین راه ترویج و تبلیغ فرهنگ وقف اجرای امینانه نیات واقفین خیراندیش است که در مناسبت‌های مختلف هم در امامزادگان و بقاع متبرکه نقش وقف را در فرهنگ و اقتصاد مردم تبیین و اطلاع‌رسانی می‌شود.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه خراسان شمالی همچنین از ثبت ۲۸وقف جدید در ۵ ماهه نخست امسال در استان خبر داد و گفت: این وقف‌ها به ارزش 18 میلیارد ریال ثبت‌شده است.

وی خاطرنشان کرد: نیت بیشتر واقفان در موضوع تأمین هزینه دارو درمان بیماران خاص، امور قرآنی، احداث خانه عالم و بازسازی بقاع امام زادگان است.

انتهای پیام/

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha