سه‌شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ |۶ شوال ۱۴۴۵ | Apr 16, 2024
حجت الاسلام مهدوی ارفع

حوزه/ اکنون حدود ۴ هزار جلسه درکشور، حوزه نهضت نهج البلاغه خوانی تشکیل شده است و این نشان از عمق بخشی این کتاب در هیئت ها است.

به  گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه»، حجت الاسلام مهدوی ارفع در هشتمین همایش هیات های محوری و برگزیده کشور که  صبح امروز در مجتمع یاوران مهدی(عج) درقم برگزار شد، بابیان اینکه نهضت جهانی  نهج البلاغه خوانی یکی از طراحی های موفق بود  که در داخل و خارج کشور برای آشنایی با سخنان آن حضرت صورت گرفت، گفت: تا کنون با فعالیت های که صورت گرفته 8 هزار عضو نهضت جهانی در داخل وخارج کشور شده است.  
وی  بابیان اینکه روزانه در داخل کشور نزدیک به بیش از هزار نفر جذب نهضت نهج البلاغه می شوند، و این عمل موفقی بود که صورت گرفت، اظهار داشت:  این نهضت یکی از راهای جذب جوانان به گفتمان نهضت انقلاب است. 
 طراح حرکت خود جوش مردمی نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی  با بیان اینکه هرنهضتی برای ادامه حیات خود لازم است از ویژگیهای چون المان سازی در ارتباط به همان موضوع، ایجاد محبت نسبت به امام اول شیعیان وسخنان آن حضرت است، افزود: تجربه نشان داده در شرایط فعلی برای جذب بدترین ادمها  بیان  نکاتی  مفید وسازنده از کتاب نهج البلاغه است.
 وی بیان داشت: زمانی که به امریکا دعو ت شدم از همین کتاب برای بالاترین فرد درکلیسای مسیحی در یکی از شهرهای امریکا خواندم  و او عاشق این سخنان شد و وقتی سخنان حضرت را می خواندم، مسیحیان آنجا استقبال کردند، حتی اهل سنت هم حاضر نشدند از این سخنان بگذرند چون در جان آنها اثر می گذاشت و هنگامی که سخنان وحدت آمیز حضرت علی(ع) را می شنیدند که حق و حقیقت است واقعا برای آنان تاثیرگذار بود.
حجت الاسلام مهدوی ارفع بابیان اینکه  نباید از نهج البلاغه و سخنان حضرت به سادگی عبور کرد و غافل شد، اظهار داشت: نهج البلاغه سرمایه بزرگی است که در اختیار ما گذاشته است و از طریق حب  حضرت علی می توان بر بسیاری از اختلافات دوری کرد و همه را به وحدت دعوت کرد.
طراح حرکت خود جوش مردمی نهضت جهانی نهج البلاغه خوانی  با بیان اینکه برای عمق بخشی نهج البلاغه در جامعه نیازمندعواملی چون آسان سازی، بیان ساده، روان، استفاده از ترجمه ساده، خواندن و ارزان سازی  است، افزود: از همین طریق تاکنون  حدود 4 هزار جلسه درکشور حوزه نهضت  نهج البلاغه خوانی تشکیل شده است و این نشان از عمق بخشی این کتاب در هیات ها است. 
 حجت الاسلام مهدوی ارفع بابیان اینکه بهترین کتاب بعد ازقرآن، بیان و ارائه بحث ازنهج البلاغه درموضوعات مختلف است، گفت: نهج البلاغه اصلاح کننده معرفت واعتقادات مردم است.
وی در پایان با تاکید براینکه اگر از نهج البلاغه گفته نشود مردم از بزرگی و عظمت این کتاب رحمانی و محبت حضرت علی(ع)غافل  خواهند شد اظهار داشت: کتاب نهج البلاغه توانست بدترین بدعتها و توهین ها را از بین ببرد. بنابراین هر چه به این کتاب نزدیک ترشویم موفق تر خواهیم شد.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha