پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
مرکز اسلامی بزرگی در سوئیس تاسیس خواهد شد

حوزه/ وب‌سایت انجمن مساجد شهر کانتون فریبورگ اعلام کرد در حال جمع آوری کمک‌های مالی در سوئیس برای ساختن یک مرکز اسلامی بزرگ پنج طبقه دارای ۲ سالن نمازخانه، یک مدرسه و سالن ورزشگاه است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری حوزه به نقل از swissinfo، یک انجمن اسلامی در سوئیس قصد دارد به زودی یک مرکز اسلامی بزرگ و مسجدی در کانتون فریبورگ راه اندازی کند. این مرکز اسلامی پنج طبقه قرار است دو سالن نمازخانه، یک مدرسه، یک ورزشگاه و یک استخر نیز داشته باشد. 
یک روزنامه محلی در سوئیس اعلام کرد انجمن مساجد فریبورگ در حال جمع آوری کمک‌های مالی برای ساخت یک مسجد بزرگ می‌باشد. مکان و تاریخ دقیق افتتاح این مسجد هنوز مشخص نیست.
در وب‌سایت انجمن مساجد آمده است: این مرکز اسلامی قرار است مورد استفاده تمام مسلمانان بدون هیچ تبعیضی قرار بگیرد. براساس اطلاعات سایت، این مسجد قرار است دارای دو نمازخانه بزرگ جداگانه برای مردان و زنان، یکی در طبقه هم‌کف و دیگری در طبقه اول باشد. کلاس‌های درس نیز در طبقه دوم قرار خواهند داشت. سالن‌های ورزشی و استخر شنا نیز در طبقه سوم قرار خواهند داشت. دو طبقه بالا به عنوان «فضای سرمایه گذاری» توصیف شده‌اند. 
هزینه ساخت این مرکز اسلامی 3.8 میلیون دلار تخمین زده شده است. مدیریت انجمن مساجد فریبورک اعلام کرده که درخواست جمع آوری کمک‌های مالی برای ساخت این مسجد در سال 2014 آغاز شده است. 
نگرانی از نقش کشورهای خلیج در ساخت مسجد
درحالی که هنوز منبع مالی اصلی این مرکز اسلامی اعلام نشده،  اختلافات و نگرانی‌هایی در سوئیس در خصوص شفافیت مالی این مرکز اسلامی ایجاد شده است. درحالی که بنیادگرایی و وهابیت از طریق سرمایه‌گذاری کشورهای خلیج چون عربستان سعودی و امارات متحده در حال شیوع می‌باشد، مسلمانان و ساکنان نگران سرمایه گذاری این کشورها در مساجد و نفوذ آن‌ها هستند.
طبق آخرین آمارها نزدیک به 400 هزار مسلمانان در کشور سوئیس زندگی می‌کنند که تقریبا 80% آنان از کشورهای بالکان و ترکیه به این کشور آمده‌اند.

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha