جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ دیدار مدیران و فعالان مدارس امین تهران با مدیر حوزه های علمیه

حوزه/ گسترده فعالان و همکاری مسئولان این طرح امین به حدی رسیده است که امروز آموزش و پرورش این مطالبه جدی را از حوزه تهران دارد که این مدارس توسعه یابند.

به گزارش خبرنگارخبرگزاری «حوزه»، حجتالاسلام بابادایی امروز در دیدار طلاب فعالان در طرح مدارس امین استان تهران با آیت الله اعرافی مدیر حوزه های علمیه که در مرکز سفیران هدایت در قم برگزار شدگفت: مدارس امین با چهار مدرسه در تهران ایجاد شد که با تردیدهایی نیز همراه بود، ولی تلاش گسترده فعالان و همکاری مسئولان این طرح به حدی رسیده است که امروز آموزش و پرورش این مطالبه جدی را از حوزه تهران دارد که این مدارس توسعه یابند.

وی افزود: تا سال گذشته که روند طرح به شکل عادی در حوزه نظام آموزشی برگزار میشد ، 126 مدرسه در تهران تحت پوشش این طرح قرارداشتند، ولی خوشبختانه با استقبال خوبی که از این طرح به عمل آمد، شاهد حضور گسترده طلاب برای حضور و فعال جدی در این عرصه بودیم.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران بیان کرد: پس از مصاحبه و گزینش و مباحثی که در این زمینه در نظر گرفته شده بود این امکان وجود دارد که 300 مدرسه تحت پوشش طرح امین قرار گرفته به مدارس امین مبدل شوند، ولی برنامه کوتاه مدت و میان مدت ما تبدیل این تعاد مدرسه به 250 مدرسه است.

حجتالاسلام بابادایی گفت: حوزه علمیه تهران توجه خاصی به منویات مقام معظم رهبری و مراجع عظام و علما و مدیریت عالی حوزه دارد و به همین دلیل بود که بر اساس منویات رهبری گروه خدمات اجتماعی در این حوزه شکل گرفت.

وی تصریح کرد: از دیگر گروه های فعال در حوزه علمیه تهران می توان به گروه تبلیغی و پشتیبانی با حضور خود طلاب حوزه اشاره کرد که روحانیون در عین تبلیغ بتوانند تشکیلات مختلفی ایجاد کنند.

حجتالاسلام بابادایی اظهارکرد: هر منطقه دارای سرگروه است که جلسات ماهانه را برگزار می کنند و تجربیات تبلیغی و کاری را به هم انتقال می دهند.

وی به راه اندازی و فعالیت اندیشکده سدید اشاره کرد که می تواند در آینده به یک پژوهشکده بسیار قوی در عرصه تبلیغی مبدل شود.

معاون تبلیغ حوزه علمیه تهران گفت: تلاش کردیم که فعالان و روحانیون مبلغ در مدارس امین با مساجد محل نیز ارتباط کاملی داشته باشند و در واقع مسئول قرارگاه فرهنگی مسجد باشند که تا کنون 15مسجد در تهران در این زمینه مشخص شده است که طلاب در آن فعالیت کنند.

حجت الاسلام بابادایی بیان کرد: مدارس علمیه توانمند که می توانند محور قرارگاه های فرهنگی باشند برنامههای تبلیغی را در محل و مسجد پیگری می کنند و خوشبختانه ظرفیت خوبی در این زمینه ایجاد شده است.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha