چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
قربانعلی سعادت - آذربایجان غربی

حوزه/ استاندار آذربایجان غربی گفت: از افزایش آمار خانه های عالم و اعزام روحانیون به مناطق روستایی و دورافتاده حمایت می کنیم.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از ارومیه، قربانعلی سعادت، امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به لزوم حمایت از حوزه فرهنگ و دین، اظهار داشت: در دولت یازدهم سعی کرده ایم به تعهدات خویش در مقابل حوزه علمیه آذربایجان غربی در زمینه کمک به ساخت مدارس علمیه، خانه های عالم، تکمیل پروژه های نیمه تمام فرهنگی و ساخت مساجد عمل کنیم.

استاندار آذربایجان غربی افزود: تخصیص بودجه عمرانی مدارس شهرستان ها با هماهنگی و مشورت نماینده ولی فقیه در استان توزیع می شود و هرجا که احساس نیاز نسبت به ساخت خانه عالم و مدرسه علمیه بشود، از این طریق اقدام لازم صورت می پذیرد.

وی ادامه داد: تاکنون توانسته ایم به تعهدات خویش در قبال حوزه فرهنگ و دین تا حد توان عمل کنیم، هرچند محدودیت های جدی در زمینه مالی و اعتباری وجود دارد.

سعادت همچنین با اشاره به حمایت از حضور روحانیون در خانه های عالم روستاها و مناطق دورافتاده، ادامه داد: سال گذشته در جمع روحانیون با اعلام این مطلب که اگر تعداد روحانیون مستقر در روستاهای استان به دو برابر افزایش یابد، متعهد شدیم حمایت های لازم را انجام دهیم تا ان شاءالله با کمبود نیروی تبلیغی مواجه نشویم.

استاندار آذربایجان غربی در پایان گفت: تلاش برای برگزاری باشکوه چهلمین دوره مسابقات سراسری قرآن کریم در ارومیه و همچنین گنگره شهدای استان در راستای ترویج فرهنگ ایثار و شهادت و ارج نهادن به ارزش های دینی از اهم برنامه هایی است که سعی در برگزاری هر چه با عظمت تر آنها داریم، چرا که امروزه به برکت ارزش های دینی و خون شهدای عزیز ایران اسلامی با عزت و افتخار حرکت می کند.

انتهای پیام

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha