پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۵ شوال ۱۴۴۵ | Apr 25, 2024
حجت الاسلام صادق ایرانی-مدیر حوزه علمیه کرمانشاه

حوزه/ مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه با اشاره به نقش و جایگاه روحانیت در جامعه، گفت: روحانیت، رهبری جامعه را برای به پیروزی رساندن انقلاب اسلامی و ادامه حیات آن بر عهده داشته و دارد.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری حوزه از کرمانشاه، حجت الاسلام و المسلمین صادق ایرانی، در گردهمایی مسئولان بسیج طلاب کشور و روحانیون فعال درعرصه راویتگری که در مئرسه علمیه امام خمینی(ره)  کرمانشاه برگزار شد، با اشاره به اثرگذاری انقلاب اسلامی در دنیا، اظهارداشت: علاوه بر شکرگزاری تمام نعمت های الهی، باید شکرگزار نعمت انقلاب و نظام مقدس  اسلامی نیز بود که این عطیه الهی در عصر حاضر نصیب ما شده است.

وی، چهار عامل «بصیرت»، «تقوا»، «اتکاء به خداوند» و «پیشتازی علمی» را سبب جذب آحاد مختلف جامعه به روحانیت دانست و گفت: این عوامل که مردم را برای به پیروزی رساندن نظام اسلامی حول محور روحانیت جمع کرد، سبب استحکام، تقویت و ادامه حیات نظام مقدس اسلامی شده است.

مدیر حوزه علمیه استان کرمانشاه، امام خمینی (ره)، رهبر معظم انقلاب، شهید بهشتی و شهید مطهری را از جمله شخصیت های بزرگی دانست که با داشتن چهار خصلت تقوا، بصیرت، اتکا به خداوند و پیشتازی علمی اقشار مختلف جامعه را به جوشش و حرکت در آوردند.

حجت الاسلام والمسلمین ایرانی در پایان به شهدای شاخص استان کرمانشاه از جمله شهید طلبه سید محمدسعید جعفری اشاره کرد و وی را نمونه بارزی از یک طلبه متقی، عالم و با بصیرت دانست که توانست در غرب کشور منشاء حرکت و جوشش جوانان و اقشار مختلف باشد.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha