چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۴ شوال ۱۴۴۵ | Apr 24, 2024
حجت الاسلام و المسلمین سید محمد حسینی شاهرودی

نشست تخصصی برای ایجاد شهرک های فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری در استان کردستان با حضور نماینده مقام معظم رهبری در کردستان، استاندار کردستان و برخی کارشناسان اقتصادی در محل موسسه مدیریت طرح های اسلامی برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری حوزه از سنندج، حجت الاسلام والمسلمین حسینی شاهرودی، در نشست شورای راهبردی اقتصاد مقاومتی استان کردستان که در محل موسسه مدیریت طرح های اسلامی برگزار شد، اشتغالزایی را یکی از ارکان اقتصاد مقاومتی عنوان کرد و ابراز داشت: سرمایه گذاری صنعتی جوابگوی توسعه اشتغال در جامعه نمی باشد، لذا باید به دنبال راهکار های متناسب همچون صنعت گردشگری که نیروی کار بالایی را جذب می کند باشیم، چرا که استان کردستان ظرفیت های زیادی برای توسعه این حوزه دارد.

عضو خبرگان رهبری با اشاره به منطقه صلوات آباد و آبیدر در استان کردستان گفت: مردم زیادی برای دیدن این دو منطقه می روند و تردیدی نیست اگر به ساخت مکان های فرهنگی در این مناطق همت کنیم می تواند به بهبود صنعت گردشگری در این استان کمک شایانی شود.

درادامه این نشست، عبدالمحمد زاهدی، استاندارد کردستان ضمن تاکید بر اهمیت اقتصاد مقاومتی در جامعه خاطرنشان ساخت: توجه به مقوله اقتصاد مقاومتی راه برون رفت از رکود و عدم رونق اقتصادی است، که می تواند در رشد اقتصادی ان جامعه را پویا و بالنده سازد.

وی در ادامه تصریح کرد: در اجرای طرح اقتصاد مقاومتی باید سازمانی که اجرای طرح ان را بر عهده دارد مشخص شود و همچنین نباید از موضوع آموزش در میان عوامل اجرایی و احاد جامعه غافل شویم.

زاهدی در پایان گفت: برای اجرای طرح همه گونه همکاری را با مجریان طرح خواهیم داشت چرا که در استان کردستان مشکلی به نام آب و برق و گاز وجود ندارد و با وجود ظرفبت شهرک ها می توان به اهداف اقتصادی رو به رشد دست یابت.

علی نجفی برزگر، رئیس هیات مدیره موسسه طرح های اسلامی و مسئول ارتباطات راهبردی این موسسه، در خصوص ایجاد بسترهای لازم در سطح ملی و نیز برگزاری همایش اقتصاد مقاومتی در سایه تقریب عملی خبرداد که این مهم، پس از واگذاری نهایی کار به موسسه، به منظور ترویج رویکرد اقتصاد مقاومتی در استان برگزار خواهد شد.

وی ادامه داد، پس از مطالعات جامع اجرایی، می توان تصمیم به نوع فعالیت در مراحل مشخص از سرمایه گذاری خرد تا کلان انجام داد و بدون مطالعات جامع، هر اقدامی در نتیجه، اثر سو خواهد گذاشت.

 علی کریمی مرید، مدیر موسسه مدیریت طرح های اسلامی نیز در خصوص توضیح طرح ایجاد شهرک های فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری در استان کردستان را در قالب قرارگاه مردمی اقتصاد مقاومتی اجرایی دانست و هدف از ایجاد آن را درآمدزایی، ایجاد اشتغال و امنیت پایدار برشمرد

وی در ادامه تصریح کرد: مقدمه اجرایی شهرک های فرهنگی،هتری، تجاری، انجام فاز مطالعات بنیادین اجرایی از طریق دستیابی به اسناد امکان سنجی، شناخت مدل های مفهومی کسب و کار، نیازسنجی استانی، زیرساخت ها و دیگر موارد مرتبط با حوزه مطالعات اجرایی می باشد که پس از آن مرحله، در سه سطح استفاده از سرمایه های استانی، ملی و بین المللی قابل اجرا خواهد بود و در تمامی این سطوح، طرح کاملا منطبق با روح حاکم در سیاست ها و اهداف اقتصاد مقاومتی است.

کریمی  افزود: نقش موسسه طرح های اسلامی، مدیریت طرح به مفهوم آماده سازی زیرساخت های مشاوره ای، مطالعاتی، ارتباطاتی، علمی، فرهنگی و دیگر جنبه های یک طرح برای تحقق آن در استان و دیگر سطوح است که هیچ تداخلی با وظایف دستگاه های مجری نداشته و در پایان این مراحل، پس از بستر سازی و توجیهات لازم، وظیفه اجرا، بر عهده نهادهای اجرایی است، اما در صورت نیاز، خود این موسسه، با همکاری دیگر نهادها و درخواست لازم، آمادگی کامل برای عملیاتی نمودن طرح ها را دارد.

نصرالله ابراهیمی هم در ادامه نشست تخصصی ایجاد شهرک های فرهنگی، هنری، تجاری و گردشگری در استان کردستان ابراز داشت: استان کردستان توانمندی های بالایی به لحاظ زیستی و نیروی انسانی جوان و کارآمد دارد اما هنوز بسیاری از ظرفیت های این استان شناسایی نشده است. لذا باید گردشگری اختصاصی را در اولویت گردشگری معمولی قرار دهیم.

همچنین در ادامه داود کمیجانی گفت: هر تحولی در عرصه زندگی به مدیریت فرهنگی نیاز دارد و باید زمینه را به گونه ای فراهم کنیم که مردم با عرق ملی به کمک طرح های توسعه ای بیایند. همانطور که در هند به کالای ساخت چین حساسیت دارند.

وی در پایان ساخت شهرک های فرهنگی را ضروری دانست و تصریح کرد: ساخت شهرک های فرهنگی به ایجاد قرارگاه های مردمی نیاز دارد، که این امر باید مورد توجه قرار گیرد.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha