جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
آغاز سال تحصیلی کالج اسلامی المصطفی در اوگاندا

حوزه/ مراسم آغاز سال تحصیلی در کالج اسلامی المصطفی(ص) در کامپالا پایتخت اوگاندا برگزار شد.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه»، مراسم آغاز سال تحصیلی در کالج اسلامی المصطفی(ص) در کشور اوگاندا با حضور اعضای محترم هیأت امناء کالج، رئیس پلیس و رئیس شورای شهر منطقه کاجانسی، کارمندان سفارت جمهوری اسلامی ایران در کامپالا، سرپرست رایزنی فرهنگی، معاونان و کارشناسان کالج، اساتید و دانشجویان برگزار گردید.

مراسم آغاز سال تحصیلی جدید با تلاوت قرآن کریم توسط یکی از کارکنان کالج آغاز شد. سپس دکتر شیخ یوسف منیر مکانگا معاون آموزش کالج المصطفی در کامپالا به میهمانان و حاضران در مراسم خوش آمد گفت و در ادامه به ارائه توضیحات و گزارش در حوزه آموزشی کالج پرداخت.

سپس نماینده‌ی دانش پژوهان فارغ التحصیل شده سال تحصیلی گذشته در جایگاه قرار گرفت و از خدمات آموزشی، پژوهشی و فرهنگی ارائه شده در کالج کمال تشکر و سپاس خود و سایر فارغ التحصیلان را اعلام نمود.

در ادامه نماینده اساتید کالج و یکی از اعضای محترم هیأت امناء(آقای بدرو سبیالا) به ایراد سخن پرداختند و از اجراء برنامه‌های آموزشی، تأمین تجهیزات و امکاتات کتابخانه‌‌ای، کلاس‌های درس، خوابگاه و سایر بخش‌های کالج تقدیر و تشکر نمودند.

سپس رئیس شورای شهر و رئیس پلیس منطقه، از حضور کالج اسلامی المصطفی(ص) در این منطقه از شهر ابراز خرسندی و خوشحالی خود را اعلام نمود و آن را مایه افتخار این منطقه دانست.

حجت الاسلام والمسلمین بکائی رئیس کالج اسلامی المصطفی(ص) نیز در سخنان خود در این مراسم به بیان اهداف حضور المصطفی(ص) در اوگاندا پرداخت و برنامه های توسعه آینده کالج را اعلام و تبیین نمود.

وی اظهار داشت: ان‌شاءالله به زودی کالج اسلامی المصطفی(ص) از سطح کاردانی به سطح کارشناسی ارتقاء پیدا خواهد کرد.

حجت الاسلام والمسلمین بکائی گفت: در حال حاضر مرحله سوم برنامه ارتقاء و توسعه کالج در حال پیاده سازی است که ان‌شاءالله شاهد تغییرات بسیار مطلوب در حوزه‌های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی خواهیم بود.

پرفسور عابدی رئیس هیأت امناء کالج اسلامی المصطفی نیز در بخش پایانی این مراسم اظهار داشت: ما از کارها و اقدامات انجام شده در توسعه و ارتقاء کالج اسلامی تقدیر و تشکر می‌نمائیم.

وی افزود: امروز کالج اسلامی المصطفی در کامپالا شاهد تحولی اساسی است که با اجرای برنامه‌های اساسی جایگاه خود را در میان مراکز آموزش عالی کشور اوگاندا پیدا و مشخص خواهد نمود، لذا باید دانشجویان تمام تلاش و همّت خود را مصروف علم آموزی نمایند و از امکانات فراهم شده کمال استفاده را داشته باشند.

در خاتمه‌ی این مراسم به پاس تقدیر از خدمات پرفسور عابدی استاد پیش‌کسوت کالج اسلامی المصطفی در اوگاندا لوح تقدیری به وی اعطاء شد.

لازم به ذکراست؛ در برنامه جذب و پذیرش سال تحصیلی ۲۰۱۷- ۲۰۱۸ تعداد ۸۱ دانش پژوه جدید برای تحصیل در سه رشته تجارت و معارف اسلامی، تعلیم و تربیت و معارف اسلامی و مطالعات اسلامی پذیرش شده اند.

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha