شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ |۱۰ شوال ۱۴۴۵ | Apr 20, 2024
حجت الاسلام رضوی نسب- امام جمعه بسطام

حوزه/ حجت الاسلام رضوی نسب، امام جمعه بسطام با اشاره به سیاست‌های کلان در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: تربیت طلاب در تراز اسلام و انقلاب اسلامی یکی از سیاست‌های کلان و حائز اهمیت حوزه‌های علمیه است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از شاهرود، حجت‌الاسلام‌ سید علی رضوی نسب، امروز در آئین افتتاحیه سال تحصیلی 97-96 مدرسه علمیه باقرالعلوم (ع) بخش بسطام که با حضور مدیر و معاون آموزش حوزه استان سمنان و جمعی از اساتید مسؤولان و خانواده‌های شهدا برگزار شد، اظهار داشت: در دوران رهبری رهبر معظم انقلاب اسلامی شاهد تغییر و تحول در حوزه‌های علوم دینی و جهش حوزه‌های علمیه و تغذیه فکری و مالی و پیشبرد اهداف عالیه حوزه‌ها هستیم.

امام جمعه بسطام با اشاره به سیاست‌های کلان در حوزه‌های علمیه، تصریح کرد: تربیت طلاب در تراز اسلام و انقلاب اسلامی یکی از سیاست‌های کلان و حائز اهمیت حوزه‌های علمیه است.

وی با بیان اینکه باید در حد توان خودمان در جامعه امروز تلاش کنیم تا شهید مطهری‌ها و شهید بهشتی‌ها تربیت شوند، افزود: طلاب علوم دینی باید در کنار درس، به جامعه بیندیشند و نسبت به مسائل روز اطلاعات و آگاهی داشته باشند. نتیجه یکی از این گونه طلبه‌ها قیام الهی امام خمینی (ره) برای بنیانگذاری انقلاب اسلامی بود.

حجت‌الاسلام‌ رضوی نسب با اشاره به اینکه تربیت و تزکیه نفس پیش مقدمه کار طلبگی است، گفت: تزکیه بر تعلیم مقدم است و با تزکیه نفس و نفوس پاک می‌شود، دنیا را متحول کرد.

وی خاطرنشان کرد: در کنار تزکیه نفس که پیش مقدمه کار طلبگی است طلاب باید نسبت به فراگیری علم که جزو وظایف ذاتی حوزه‌های علمیه است، اهتمام جدی داشته باشند.

امام جمعه بسطام با بیان اینکه یکی دیگر از سیاست‌های کلان حوزه‌های علمیه این است که طلاب برای خود چشم‌انداز تعریف کنند و 20-30 سال آینده خود را برنامه‌ریزی کنند، افزود: در سطح اول حوزه‌های علمیه سیاست حوزه بر این است که طلاب در کنار دروس حوزوی، با این تفکر درس بخوانند که در آینده‌ای نه‌چندان دور می‌خواهند استاد شوند.

انتهای پیام

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha