جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
تصاویر/ سومین گردهمایی اساتید، طلاب و دانشجویان ارتباطات و رسانه

حوزه/ عضو هیئت علمی دانشگاه باقرالعلوم(ع)، تقویت دانش سواد رسانه ای در حوزه های علمیه را نیازمند گفتمان سازی در این عرصه دانست.

حجت الاسلام و المسلمین کریم خان محمدی در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» با اشاره به مطلب فوق ابراز داشت: به لطف الهی حدود دو سال از تشکیل انجمن سواد رسانه ای طلاب به همت مرکز فرهنگی و هنری دفتر تبلیغات اسلامی می گذرد و در این مدت شاهد فعالیت های ارزنده ای از سوی این انجمن در راستای ترویج و بسط دانش مربوط به سواد رسانه ای در بین طلاب و فضلای حوزه بوده ایم.

وی با اشاره به اهمیت روز افزون مساله رسانه و فضای مجازی در دنیای کنونی گفت: ما برای تبیین و ترویج این مسایل در بین بدنه حوزه و نیز اساتید و فضلا نیازمند فعالیت های اطلاع رسانی و به خصوص گفتمان سازی مضاعف هستیم و این که فعالیت های خوبی که شروع شده با قوت بیشتر و رفع نقاط ضعف احتمالی تداوم پیدا کند.

این استاد حوزه و دانشگاه همچنین بیان داشت: حوزه علمیه حقیقتاً شجره طیبه ای است که اگر چنان چه کارهای خوب و ماندگاری بخواهد صورت گیرد ، بخش قابل توجهی از آن به برکت وجود طلاب فاضل و مهذب و یا تحت تاثیر هدایت های آنان در جامعه است و ما باید این فرصت ارزشمند را در عرصه فرهنگی و رسانه ای قدر بدانیم.

وی افزود: به خصوص امروز تلاش در مسیر تبیین و ترویج سواد رسانه ای و سواد فضای مجازی نه فقط در حوزه، بلکه در سطح جامعه یکی از نیازهای کلیدی است و ما باید برای مقابله با هجمه فرهنگی و رسانه ای دشمن، به تقویت سواد رسانه ای مبتنی بر آموزه های دینی خود اهتمام ویژه ای داشته باشیم.

 

 

 

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha