جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳ |۱۸ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 29, 2024
بانوی مسلمان طرح‌های ترکیبی هنر اسلامی و فناوری دیجیتال خلق می‌کند

حوزه/ یک بانوی هنرمند مسلمان در انگلستان با ترکیب هنر و معماری اسلامی و فناوری دیجیتال موفق به خلق آثار ویژه‌ای شده است و اخیرا یکی از آثارش در فهرست آثار انتخابی جایزه هنری لومن قرار گرفته است.

به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری «حوزه» به نقل از thenational، یک بانوی هنرمند مسلمان موفق به خلق آثار ترکیبی هنر اسلامی و فناوری دیجیتال شده است. زهرا حسین، بانوی هنرمند محجبه انگلیسی، با ترکیب طرح‌های هندسی هنر سنتی اسلامی و جدیدترین فنانوری‌های دیجیتال، آثاری استثنایی خلق کرده است و اخیرا نیز یکی از آثارش در فهرست آثار انتخابی جایزه هنری لومن قرار گرفته است.
جایزه بین المللی لومن، جایزه‌ای مختص هنر و خلاقیت‌های دیجیتال است که پروژه‌های ترکیبی هنری، تحقیقاتی و فناوری را دربرمی‌گیرد و به نظر می‌رسد اثر هنری این بانوی مسلمان که تلفیقی از معنویت، طراحی و برنامه‌ریزی رایانه‌ای می‌باشد تمامی جنبه‌ها را داشته باشد.
حسین درباره علاقه‌اش به هنر و فناوری گفت: من همیشه هنر را دوست داشتم و به شبکه‌ها، اعداد و ریاضیات بصری نیز علاقه داشتنم. اما همیشه به این تصور بودم که بخش‌هایی در جهان وجود دارد که ما قادر به دیدن آن‌ها نیستیم. ایده این طراحی پس از مشاهده الگوهای هنر سنتی در یک کتاب مراکشی به ذهنم رسید. من احساس کردم که این هنر بخشی از فرهنگ سنتی من و بخشی از هویت من است و بسیار این حس در من تشدید شد.
حسین در ادامه افزود: این کار برای من همانند تجربه رفتن به فضا و شناور شدن بود. اگر شما برای بازدید از الحمرا (یکی از بناهای اسلامی شناخته شده در اسپانیا) یا برای مشاهده مقرنس‌ها (عناصر تزئینی معماری سنتی) به ویژه در مساجد ایرانی بروید، گویی در فضا در حرکت هستید و نفس عمیقی می‌کشید و بی‌اختیار دچار احساس عجیبی می‌شوید. لازم نیست حتما مسلمان باشید تا چنین احساسی را تجربه کنید.
حسین در ادامه گفت: من براین باور هستم که تمام موجودات، مخلوقاتی روحانی هستند و همه جنبه‌های شخصیتی را نمی‌توان با منطق تبیین کرد. نمی‌توان معنویت و روحانیت را به زور به کسی حالی کرد، من فقط از شما می‌خواهم که بیایید و از نزدیک تماشا کنید.

 

برچسب‌ها

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha