جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
حجت الاسلام نوروزنژاد

حوزه/ مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه با تاکید بر ضرورت راه اندازی قرارگاه های فرهنگی در سراسر کشور، گفت: بهره گیری از پتانسیل قوی علما و روحانیون در راستای تقویت جبهه فرهنگی می تواند موثر واقع شود.

حجت الاسلام  اکبر نوروز نژاد در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری «حوزه» در ارومیه، با اشاره به جایگاه عبادی سیاسی نماز جمعه، اظهارداشت: نماز جمعه علاوه بر ابعاد عبودیتی و دینی، از منظر سیاسی، اجتماعی و فرهنگی نیز دارای اهمیت است.

وی افزود: اهمیت نماز جمعه از این جهت است که مردم تمام شهر در یک ساعت معین و در یک مکان خاصی همچون مصلی جمع می شوند و امام جمعه، مهم ترین مسائل سیاسی، دینی و فرهنگی را مطرح می کند، که این نشان از قدرت تریبون نماز جمعه است، لذا لازم است مردم توجه و اهمیت خاصی نسبت به برپایی نماز جمعه و جماعت داشته باشند.

تبدیل نمازجمعه به قرارگاه فرهنگی

وی با تاکید بر تحقق بخشی منویات مقام معظم رهبری درباره تبدیل نمازجمعه به قرارگاه فرهنگی، افزود: مقام معظم رهبری تاکید فرمودند نماز جمعه ها مبدل به قرارگاه فرهنگی شوند، به این معنا که در عصر حاضر ناخواسته ما در برابر حملات فرهنگی و جنگ نرم دشمن قرار گرفته ایم و استکبار جهانی با روش ها و ابزار های مختلف و فریبنده، به افکار و اعتقادات مسلمانان حمله می کند، بنابراین بایستی در برابر آنها با تجهیز به صلاح فرهنگ غنی دینی و آموزه های ناب مکتب اسلام دفاع کنیم.

ترفندهای دشمن در زمینه جنگ نرم

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه افزود: باتوجه به عرصه های مختلف، ترفندهای دشمن در زمینه جنگ نرم با تغییر استراتژی همراه بوده؛ لذا ضروری است در کنار قرارگاه نظامی، به بحث تقویت قرارگاه های فرهنگی و دینی توجه جدی شود.

حجت الاسلام نوروز نژاد خاطرنشان کرد: امروزه می طلبد فرماندهان دلیر و هوشمند همانند سال های دفاع مقدس که با همفکری و انسجام عملی به ارائه طرح و اجرای عملیات می پرداختند، با همکاری ارگان های فرهنگی درصدد نتیجه بخشی مطلوب مقابله با جنگ نرم برآیند، لازمه محقق شدن قرارگاه فرهنگی این است که در اولین مرحله، نخبگان فرهنگی شهر را شناسایی کرده و از دستگاه های مرتبط در راستای هم افزایی و ابتکار عمل استفاده کنیم.

پیشگامی حوزه های علمیه در تربیت دینی

 وی بیان داشت: امروزه حوزه های علمیه در بخش آموزش و تربیت علوم دینی پیشگام هستند، لذا بهره گیری از ظرفیت فرهنگی و دینی حوزه ها و به کارگیری نیروهای کارآمد و خلاق می تواند در تکمیل تیم طلاب و مدرسین قوی که به مباحث علمی و مهارت های فرهنگی روز مسلط هستند،کمک بگیریم.

مسئول ستاد برگزاری نماز جمعه ارومیه اذعان داشت: با همکاری علما و دانش آموختگان حوزه علمیه می توان در جهت انتقال ارزش های دینی از فرصت قرارگاه فرهنگی برای جاری ساختن شاخص های سبک زندگی ایرانی اسلامی بهره گرفت و از ورود فرهنگ و آداب رسوم غربی که بیگانه و مغایر با فرهنگ ناب محمدی هستند، مقابله کرد.

انتهای پیام/

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha