پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ |۱۷ رمضان ۱۴۴۵ | Mar 28, 2024
حجت الاسلام آقامیری

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر گفت: با پذیرش امسال تعداد طلاب مدرسه به ۳۰۰ نفر رسیده است که این آمار از سال ۸۹ تا کنون سه برابر شده است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری «حوزه» از بوشهر حجت الاسلام سید مهدی آقامیری در جمع خبرنگاران تعداد طلاب این مدرسه را 300 نفر عنوان کرد و گفت: با پذیرش امسال تعداد طلاب مدرسه به 300 نفر رسیده است که این آمار از سال 89 تا کنون سه برابر شده است.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر به بیان برخی اقدامات انجام شده این مدرسه در سال تحصیلی گذشته پرداخت و گفت: در بخش فعالیت های تهذیبی برگزاری کلاس های درس اخلاق توسط آیت الله صفایی بوشهری، راه اندازی هیأت محبان اهل بیت(ع)، راه اندازی شورای تهذیبی، برگزاری اردوی اربعین حسینی و اردوهای درون استانی به منظور تقویت روحیه نشاط طلاب، برگزاری دوره مشاوره اسلامی و پیگیری رشته مشاوره در استان و نیز برگزاری مراسمات اعیاد و شهادات در طول است از مهمترین برنامه های تهذیبی این مدرسه بوده است.

وی افزود: با توجه به رشد آمار طلاق در استان بوشهر که این استان را در بین استان های اول در کشور قرار داده، برگزاری دوره های مشاوره و ران ادازی رشته مشاوره می تواند کمک شایانی را به جامعه و کاهش آسیب اجتماعی کند.

استاد حوزه علمیه به برنامه های آموزشی این مدرسه پرداخت و بیان داشت: تربیت استادیاران ادبیات عرب یکی از مهمترین اقدامات در بحث آموزشی بوده است که سال گذشته تعداد 20 نفر از طلاب استاد رسمی این مدرسه بوده اند و بر اساس ارزیابی های به عمل آمده عملکرد این طلاب بسیار خوب گزارش شده است که بحمدالله مدرسه علمیه امام خمینی(ره) در بحث دروس ادبیات عرب و منطق غنی است.

حجت الاسلام آقامیری از تکمیل چرخه علمی این مدرسه خبر داد و گفت: با راه اندازی پایه دهم تمامی سطوح حوزه علمیه از سطح یک تا چهارم و نیز درس خارج در این مدرسه تدریس می شود.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر راه اندازی گروه های جهادی جهت تدوین کتب درسی، راه اندازی رشته تخصصی کلام و نیز مدرسه قرآن را از دیگر اقدامات انجام شده عنوان کرد.

وی بیان داشت: در عرصه فعالیت های پژوهشی ارائه 100 مقاله پژوهشی به جشنواره علامه بلادی بوشهری(ره)، راه اندازی کتابخانه تخصصی با موضوعات مختلف، طراحی سامانه ثبت سوابق طلاب و راه اندازی طرح پژوهش یاری جهت تربیت پژوهشگر از مهمترین اقدامات بوده است.

حجت الاسلام آقامیری روشنگری طلاب و فعالیت آنها در ایام انتخابات و حضور طلاب در اردوهای جهادی را از جمله فعالیت سیاسی و اجتماعی طلاب این مدرسه عنوان کرد.

مدیر مدرسه علمیه امام خمینی(ره) بوشهر با اشاره به فعالیت های عمرانی این مدرسه، راه اندازی پروژه تجاری اداری مدرسه علمیه، تجهیز مدرسه و واگذاری پروژه عمرانی خوابگاهی به مدیریت حوزه علمیه استان را از جمله کارهای انجام شده در این حوزه بیان کرد.

وی بر تقویت روحیه جهادی و انقلابی در بین طلاب مدرسه تاکید کرد و گفت: این روحیه جهادی باید فعال تر باشد و حضور طاب در مسائل مهم اجتماعی و سیاسی و سرنوشت پررنگ تر دیده شود.

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha