جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ |۹ شوال ۱۴۴۵ | Apr 19, 2024
مدیر عامل بنیاد غدیر

حوزه/ مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با بیان اینکه برنامه بازسازی واقعه غدیر از هشت سال گذشته با نظر مرجعیت و سایر بزرگان شکل گرفت، گفت: امسال برنامه بازسازی واقعه غدیر در ۱۵۰ شهر کشور برگزار می شود و بیشتر از سوی خود مردم و حتی اهل سنت است.

به گزارش خبرنگار  خبرگزاری «حوزه»، محسن ظریف منش عصر امروز در دیدار اعضای بنیاد بین المللی غدیر و ستاد بازسازی واقعه غدیر با مراجع تقلید و علما، اظهار داشت: بنیاد غدیر با دست باکفایت مرحوم آیت الله خزعلی از حدود هفده سال قبل با هدف ترویج غدیر راه اندازی شد؛ خدمات این بنیاد در دهه نخست فعالیت خود بیشتر به بحث ترویج، تبلیغ و مسائل گرامیداشت معطوف بود اما از چندسال گذشته به این نتیجه رسیدیم تلاش خود را در راستای گشایش و واکاوی کلام امام راحل که فرمود «غدیر برای آن است که چگونه تبعیت کنیم» قرار دهیم.

وی تصریح کرد: تجلیل سادات و جشن و سرور به مناسبت عید غدیر لازم است اما با توجه به اینکه دشمن در یک حرکت وسیع، همه جانبه و پیچیده همه مقدسات و هویت و فلسفه وجودی ما را به نوعی نشانه رفته است، نسبت به برنامه های معرفت افزا و فرهنگ ساز اقدام کردیم.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اینکه امروز جامعه نیازمند برنامه های معرف افزا و فرهنگ ساز است، گفت: دشمنان تلاش فوق العاده ای برای کم رنگ کردن شعائر دینی دارند؛ زمانی شبهات فقط در دانشگاه مطرح می شد اما امروز از طریق گوشی همراه در پستوهای خانه ما نیز گسترش پیدا کرده و ما نیز باید کار تبلیغ را وسعت دهیم.

ظریف منش با بیان اینکه از زمان شکل گیری دهه ولایت و امامت فضای گفتمانی بیشتری برای بحث های فلسفی و تاریخی واقعه غدیر ایجاد شده است، تصریح کرد:    یکی از مهم ترین سیاست های بنیاد بین المللی غدیر هم افزایی، انسجام و استفاده از توان ملی برای تقویت پیام غدیر است؛ ما تلاش کردیم در نقش موتور محرکه و هماهنگ کننده ظاهر شویم.

وی با بیان اینکه در چندسال گذشته 30 همایش علمی در رابطه با غدیر در استان ها برگزار شده است، ابراز داشت: در سال های گذشته با توجه به اینکه ادبیات علمی ما پیرامون غدیر و امیرالمومنین(ع) ضعیف بود، یکی از دانشگاه ها متولی این امر شد و بقیه دانشگاه ها نیز شروع به همکاری کردند.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر همچنین از برگزاری جشنواره های هنری و ادبی در رابطه با غدیر خبر داد و گفت: همچنین کارگاه های غدیرشناسی به عنوان یک ضرورت جدی برگزار شد و مورد استقبال قرار گرفت و مربیانی نیز در این عرصه تربیت شدند.

ظریف منش در بخش دیگری از سخنان خود با بیان اینکه یکی از راه های نفوذ در دل و ذهن مردم بحث هنر است، گفت: عزیزان ما در سازمان بسیج مسئله ای را مطرح کردند که واقعه غدیر را بازسازی کنیم و نه به صورت نمایش در فضای بسته، بلکه در فضای باز و جاذب باشد.

وی با بیان اینکه بازسازی واقعه غدیر در سال نخست در قم انجام شد و 50 هزار بازدیدکننده داشت، افزود: سال گذشته در 170 شهر کشور انجام شد و دو میلیون بازدید کننده داشت.

مدیرعامل بنیاد بین المللی غدیر با اشاره به اینکه مسیر بازسازی واقعه غدیر به سمت مردمی شدن پیش رفته است، تصریح کرد: امسال برنامه بازسازی واقعه غدیر در 150 شهر کشور برگزار می شود و بیشتر از سوی خود مردم و حتی اهل سنت است؛ در استان سیستان و بلوچستان در 11 نقطه برگزار می شود و خود اهل سنت نیز می آیند؛ ما معتقدیم بر اساس کلام رهبر معظم انقلاب اگر مفهوم واقعه غدیر را خوب تبیین کنیم، اهل سنت هم جشن می گیرند.

ظریف منش با بیان اینکه برنامه بازسازی واقعه غدیر از هشت سال گذشته با نظر مرجعیت و سایر بزرگان شکل گرفت، گفت: برای گسترش حرکت غدیری، امسال ترویج برنامه اطعام غدیر و اعمال مربوط به این روز نیز در دستورکار قرار دارد؛ سال گذشته یک میلیون و دویست هزار اطعام میدانی داشتیم و امسال حدود 2 میلیون اطعام صورت خواهد گرفت.

انتهای پیام/313/33

 

ارسال نظر

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha